List of all articles

KE poszerzyła „czarną listę” linii lotniczych

Komisja zaktualizowała wykaz linii lotniczych, podlegających zakazowi wykonywania przewozów w europejskiej przestrzeni powietrznej. Do listy został dopisany przewoźnik z Surinamu oraz rozszerzono ograniczenie na Iran Air. Ponadto, dwóch przewoźników z Indonezji zostało wykreślonych z czarnej listy.

Read more »

Bezpłatne porady i informacje dla konsumentów na Jarmarku Jednolitego Rynku w Krakowie

Co zrobić, gdy brytyjski sklep internetowy nie przysłał opłaconego towaru? Jak znaleźć pracę we Włoszech? Jakie formalności trzeba spełnić, by prowadzić działalność gospodarczą na terenie Niemiec? Na te pytania w najbliższą niedzielę będą odpowiadać instytucje służące wspieraniu obywateli i konsumentów w UE, zebrane pod jednym namiotem na krakowskim Rynku Głównym. Wśród nich pojawi się stoisko Europejskiego Centrum Konsumenckiego. Jarmark odbędzie się równolegle do Forum Jednolitego Rynku – spotkania służącego m.in. ocenie, jak działa wspólny rynek i co warto ulepszyć, by lepiej służył obywatelom UE.

Read more »

Czy polski e-commerce jest gotowy na zmiany?

Właściwa implementacja, dobre przygotowanie przedsiębiorców i otwarcie na system polubownego rozwiązania sporów to klucz do rozwoju e-commerce w Polsce – stwierdzili eksperci zebrani na koferencji zorganizowanej przez Europejskie Centrum Konsumenckie oraz Trusted Shops w dn. 4 października 2013 r. pt.: Handel internetowy w Polsce i UE po implementacji postanowień nowej dyrektywy ws. praw konsumentów oraz regulacji ADR i ODR.

Read more »

Majówka w Europie: jakie prawa ma pasażer i turysta?

Lot do Barcelony został odwołany? Pociąg do Berlina miał dwugodzinne opóźnienie? Standard francuskiego hotelu pozostawia wiele do życzenia? Zastanawiasz się, czy możesz bez konsekwencji zrezygnować z wykupionej w biurze podróży wycieczki? Przypominamy o prostych receptach na podróżnicze kłopoty.

Read more »

Czy ebookers.com zmusza podróżnych do ponoszenia niepotrzebnych kosztów?

Spółka ebookers.com zajmuje się sprzedażą przewozów lotniczych poprzez internetowy portal podróżniczy. Jednak do jej oferty domyślnie dołączane są płatności za ubezpieczenie od kosztów rezygnacji, co niekoniecznie jest zgodne z prawem. Dlatego Federalny Związek Central i Związków Konsumenckich (BVV) złożył wniosek przeciwko ebookers.com do Wyższego Sądu Krajowego w Kolonii, który to skierował zapytanie w sprawie do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej.

Read more »

Surfuję. Respektuję

Europejskie Centrum Konsumenckie  zostało partnerem akcji Dzień Bezpiecznego Internetu, który corocznie organizuje Safer Internet. ECK nie pierwszy raz bierze udział w tym przedsięwzięciu .

Sieć Programów Safer Internet, współfinansowana przez Komisję Europejską działa w trzydziestu krajach Europy. Zajmuje się ona tworzeniem przyjaznego środowiska dla użytkowników Internetu oraz  wspiera pomocą dzieci/rodziców/nauczycieli w dziedzinie bezpieczeństwa w sieci. Safer Internet tworzą przedstawiciele Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej (NASK) oraz Fundacji Dzieci Niczyje (FDN).  W tym roku odbędą się już dziewiąte obchody Dnia Bezpiecznego Internetu. Tegoroczna akcja poświęcona jest tematyce praw i obowiązków użytkownika sieci internetowej. Jej hasłem przewodnim jest „Surfuję. Respektuję”.

Read more »
Skip to content