Konsumenci: usunięcie nieprawidłowości na 50 % stron internetowych wprowadzających w błąd
Komisarz ds. ochrony konsumentów UE Meglena Kunewa opublikowała dziś sprawozdanie śródokresowe dotyczące przeprowadzonego na obszarze całej UE dochodzenia dotyczącego egzekwowania praw konsumentów w przypadku reklam wprowadzających w błąd oraz nieuczciwych praktyk stosowanych w internetowej sprzedaży biletów lotniczych. Ze sprawozdania wynika, że linie lotnicze mają „poważne, uporczywe problemy związane z ochroną konsumentów”. W ciągu siedmiu ostatnich miesięcy trzeba było podjąć działania w zakresie egzekwowania praw konsumentów przeciwko jednej trzeciej badanych stron internetowych (137 stron z 386 sprawdzonych początkowo przez 13 państw członkowskich składających sprawozdania), w wyniku stwierdzonych przypadków łamania wspólnotowego prawa ochrony konsumentów. W tym czasie usunięto nieprawidłowości na ponad połowie tych stron.