List of all articles

Konsumenci: usunięcie nieprawidłowości na 50 % stron internetowych wprowadzających w błąd

Komisarz ds. ochrony konsumentów UE Meglena Kunewa opublikowała dziś sprawozdanie śródokresowe dotyczące przeprowadzonego na obszarze całej UE dochodzenia dotyczącego egzekwowania praw konsumentów w przypadku reklam wprowadzających w błąd oraz nieuczciwych praktyk stosowanych w internetowej sprzedaży biletów lotniczych. Ze sprawozdania wynika, że linie lotnicze mają „poważne, uporczywe problemy związane z ochroną konsumentów”. W ciągu siedmiu ostatnich miesięcy trzeba było podjąć działania w zakresie egzekwowania praw konsumentów przeciwko jednej trzeciej badanych stron internetowych (137 stron z 386 sprawdzonych początkowo przez 13 państw członkowskich składających sprawozdania), w wyniku stwierdzonych przypadków łamania wspólnotowego prawa ochrony konsumentów. W tym czasie usunięto nieprawidłowości na ponad połowie tych stron.

Read more »

Zmiana przepisów o rejestracji pojazdów

Do wniosku o rejestrację pojazdu sprowadzonego z państwa UE, kraju EFTA i Szwajcarii i już w tym państwie zarejestrowanego, właściciel jest zobowiązany przedłożyć dowód rejestracyjny – przypomniało w piątek ministerstwo infrastruktury.

Read more »

Irlandzkie „tak” dla Traktatu z Lizbony

Ponad 67% Irlandczyków w specjalnym referendum opowiedziało się za Traktatem z Lizbony. Zdaniem przedstawicieli Unii Europejskiej przyczyni się to szybkiego zakończenia procesu ratyfikacyjnego w 27 krajach Wspólnoty.

Read more »

Konsument i przedsiębiorca w europejskiej sieci

Na czym polega współpraca sieciowa? Gdzie szukać pomocy w przypadku: reklamacji towaru kupionego w UE, problemów z ubezpieczeniem zdrowotnym za granicą, nieuczciwych praktyk zagranicznego banku, znalezienia pracy w krajach UE? Do kogo zgłosić skargę na urzędnika z innego kraju UE lub opieszałość procedur? Kto pomoże małemu przedsiębiorcy, chcącemu rozszerzyć działalność poza rynek krajowy?

Read more »
Skip to content