Zwrot na własną rękę

Konsumentka kupiła telefon na wiodącej platformie sprzedażowej, zarejestrowanej w Niemczech. Niedługo po zakupie jej konto zostało zablokowane, przez co nie mogła odstąpić od umowy za pośrednictwem automatycznej procedury. Pisała maile z prośbą o odblokowanie konta, jednak nie przyniosło to rezultatu. Postanowiła odstąpić od umowy drogą mailową. Po wysłaniu dwóch maili, otrzymała instrukcję, zgodnie z którą odesłała towar. Konsumentka dostała potwierdzenie dostarczenia przesyłki na wskazany przez sprzedawcę adres, mimo to zwrot nie przychodził przez długi czas. Początkowo firma tłumaczyła, że potrzebują więcej czasu na realizację zwrotu. Po dłuższym oczekiwaniu i dostarczeniu sprzedawcy dowodów na odesłanie telefonu, firma uznała, że zwrotu nie będzie!  Powodem było nadanie przesyłki z własną etykietą (na własną rękę) a nie z  tą wygenerowaną przez platformę sprzedażową. Nie pomogły wyjaśnienia, że zrobiła wszystko zgodnie z instrukcją wysłaną przez pracownika firmy.

Konsumentka skierowała sprawę do ECK Polska, które zgodnie z właściwością, skierowało ją do centrum w Niemczech. Dzięki współpracy ECK Polska i Niemcy, konsumentce udało się odzyskać 783,34 euro.

Więcej nt. automatycznej procedury zwrotu: https://konsument.gov.pl/aktualnosci/kurierzy-i-zwroty/ 

Przegląd prywatności
Europejskie Centrum Konsumenckie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.