Kupujemy i zwracamy, nie tylko nieudane prezenty. Wiele e-sklepów oferuje możliwość dokonania zwrotu za pomocą automatycznej procedury. A co zrobić, gdy system zawiedzie i pojawią się problemy? – radzi Europejskie Centrum Konsumenckie przy UOKiK.

Jak wygląda zwrot?

Konsument chcąc zwrócić towar nakleja na paczkę etykietę zwrotną wysłaną przez sprzedawcę lub wygenerowaną przez stronę sklepu. Następnie zamawia kuriera do domu lub przekazuje paczkę w punkcie wskazanym przez sklep.

Przykładowe skargi:

Brak rzeczy w paczce

Problem pojawia się najczęściej w sytuacji, gdy konsument zamawia kilkanaście rzeczy. Po otwarciu przesyłki okazuje się, że czegoś brakuje. Konsument zgłasza to do biura obsługi klienta sklepu. Sklep odnotowuje brak. Po automatycznym  zwrocie rzeczy (w ramach odstąpienia od umowy), konsument otrzymuje zwrot pieniędzy wyłącznie za odesłane produkty. Sklep odmawia zwrotu za brakujące rzeczy, twierdząc, że w ich systemie widnieje informacja, że rzeczy zostały wysłane, a konsument mógł je zatrzymać. Mimo że konsument zgłosił brak wszystkich zamówionych produktów po otwarciu paczki, ma trudności z uzyskaniem zwrotu

Co zrobić?

 

Skip to content