List of all articles

Najnowszy raport o opłatach pobieranych przez linie lotnicze

3 listopada w Oslo, unijna komisarz ds. ochrony konsumentów Meglena Kunewa wzięła udział w prezentacji nowego raportu dotyczącego obowiązkowych opłat pobieranych przez linie lotnicze. Badanie objęło 281 lotów realizowanych przez 24 wiodące europejskie linie lotnicze i 34 główne porty lotnicze w Europie.

Read more »

ZAMKNIĘCIE POSTĘPOWANIA UPADŁOŚCIOWEGO SKY EUROPE

Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce uzyskało informacje dotyczące przebiegu postępowania upadłościowego słowackich niskobudżetowych linii lotniczych Sky Europe. Z informacji tych wynika, że dnia 30 grudnia 2009 roku Sąd Okręgowy w Bratysławie na wniosek syndyka masy upadłościowej wydał decyzję o zamknięciu postępowania upadłościowego Sky Europe.

Read more »

Ważne strony dla konsumentów – Twoja Europa oraz wspólna strona Sieci ECK.

Sieć ECC-NET doczekała się swojej własnej strony. Komisja Europejska pracuje ponadto nad stworzeniem portalu, na którym obywatele Unii Europejskiej oraz działający na jej terenie przedsiębiorcy mogliby zapoznać się z odpowiedziami na liczne pytania, które ich trapią jako obywateli Zjednoczonej Europy. Pośród treści przeznaczonych dla obywateli znajdą się, obok informacji i porad konsumenckich, także zagadnienia związane z pracą, rodziną czy kształceniem się poza krajem pochodzenia.

Read more »

Wideo: 5 lat ECK – Jak pomagamy konsumentom?

Możliwość zakupów w całej Europie to już codzienność. A skoro zakupy, to i reklamacje… Najczęściej kłopoty sprawiają linie lotnicze i zakupy przez Internet. Od pięciu lat Europejskie Centrum Konsumenckie pomaga konsumentom w starciach z firmami z zagranicy.

Read more »

Zimowy poradnik dla narciarzy w Europie: co warto wiedzieć?

Planujesz spędzić ferie szusując na stokach w Czechach, Austrii, czy we Włoszech? Zastanawiasz się, który kurort oferuje najkorzystniejsze ceny i dobre warunki do jazdy z dziećmi? Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada jak, gdzie i za ile można skorzystać z białego szaleństwa.

Read more »

Zwroty i reklamacje towarów kupionych za granicą

Może okazać się, że aparat cyfrowy kupiony w Berlinie zepsuje się po pierwszych kilku klatkach, a zamiast zamówionego we włoskim sklepie internetowym czerwonego szala, otrzymamy niebieski. W studiu TVN CNBC podpowiadaliśmy, jak dochodzić swoich praw w takiej sytuacji: czy skorzystać z gwarancji czy może reklamować niezgodność towaru z umową?

reklamacja za granicą

zobacz wywiad na onet.tv

Read more »

Wakacyjne e-zakupy: co jeżeli zrezygnuję z lotu lub biletu na koncert? | Europejskie Centrum Konsumenckie

Korzystanie z zakupów przez Internet daje możliwość odstąpienia od umowy w ciągu co najmniej 7 dni roboczych w całej UE – bez wyjaśniania powodu i bez ponoszenia kosztów. To ukłon w stronę niezdecydowanych. Przepisy nie zawsze są jednak tak łaskawe – po zakupie biletu na koncert, lot do Madrytu czy rezerwacji online we włoskim hotelu – zmiana zdania może słono kosztować.

Read more »

Prawa pasażerów

Odszkodowanie za uszkodzony, zagubiony bagaż, zwrot za odwołany lot, a może nocleg? – tu dowiesz się, jakie masz prawa

Read more »
Skip to content