List of all articles

Oszustwa i triki w cyberprzestrzeni

Zbliża się Dzień Bezpiecznego Internetu (8 lutego). Z tej okazji Europejskie Centrum Konsumenckie zebrało przykłady najbardziej popularnych trików, by przestrzec przed uleganiem sprytnym sztuczkom internetowych naciągaczy.

Read more »

Jak ECK pomaga konsumentom?

Możliwość zakupów w całej Europie to już codzienność. A skoro zakupy, to i reklamacje… Najczęściej kłopoty sprawiają linie lotnicze i zakupy przez Internet. Od pięciu lat Europejskie Centrum Konsumenckie pomaga konsumentom w starciach z firmami z zagranicy.

europejskie centrum konsumenckie

Zobacz wywiad

Read more »

Wypożyczanie auta za granicą – na co zwrócić uwagę?

Samodzielne odkrywanie wakacyjnych zakątków bywa ciekawsze i tańsze niż typowe wycieczki zorganizowane. Bywa też bardziej ryzykowne. Podejrzanie niska cena, haczyki w ubezpieczeniu czy nieoczekiwane obciążenie karty kredytowej. Europejskie Centrum Konsumenckie radzi, jakie zapisy w umowie warto wziąć pod lupę i co trzeba wiedzieć przed wypożyczeniem auta na zagranicznych wakacjach.

Read more »

Deska snowboardowa na ratraku

Konsument z Polski w czasie zimowego urlopu w Czechach korzystał z usług czeskiego ośrodka narciarskiego. W związku z uszkodzeniem wyciągu narciarskiego, przedsiębiorca dostarczył swoim klientom transport zastępczy – ratrak. Konsument był pasażerem ratraka, a jego sprzęt – deska snowboardowa, został zapakowany na tył pojazdu. Niestety, ale deska konsumenta została przez pracownika przedsiębiorcy nieostrożnie umieszczona w pobliżu rury wydechowej. W czasie podróży doszło do jej uszkodzenia.

Read more »

E-Commerce w Polsce szybko się rozwija, ale czy skutecznie broni praw konsumentów?

Okazuje się, że wciąż znaczna część sklepów nie podaje wszystkich, wymaganych prawem informacji na swój temat, a 74% sklepów nie chroni wystarczająco danych osobowych klientów. W ramach drugiej edycji Konkursu Bezpieczny e-Sklep 496 sklepów internetowych zostało ocenionych pod kątem stopnia informowania konsumentów o ich prawach czy poziomu zabezpieczenia danych osobowych klientów.Po zakończeniu konkursu wyróżnienie specjalne, po raz pierwszy w tym roku, przyznało Europejskie Centrum Konsumenckie.

Read more »

Zaproszenie do wzięcia udziału w badaniu

Weź udział w badaniu, które ulepszy rynek zakupów on-line w Europie

Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich zaprasza do wzięcia udziału w badaniu, którego celem jest określenie, czy i do jakiego stopnia konsumenci w Europie, dokonując zakupów w Internecie, zwracają uwagę na znaki zaufania (trustmarks).

Read more »
Skip to content