dzień pasażera
fot. Tomasz Szostak

Już 4 lipca odbędzie się druga edycja akcji „Dzień Pasażera”, organizowanej przez Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net). Tego dnia w 29 portach lotniczych na terenie 23 krajów Europy powstaną stoiska informacyjne dla pasażerów, na których eksperci z ECC-Net będą udzielać bezpłatnie porad m.in. o tym, jak uzyskać odszkodowanie za zagubiony przez przewoźnika bagaż, czy linie lotnicze powinny zapewnić bezpłatnie posiłek w razie opóźnienia lotu, jakiej rekompensaty można domagać się w przypadku odwołania lotu. W Polsce doradcy będą dyżurować na warszawskim Lotnisku Chopina, ulotki z praktycznymi informacjami otrzymają także pasażerowie w Porcie Lotniczym Wrocław.

U progu sezonu wakacyjnego chcemy przypomnieć pasażerom, czego mogą się domagać oczekując na opóźniony lot czy jak uzyskać odszkodowanie za zniszczony bagaż. Ze skarg, które do nas wpływają wynika, że nadal wielu a nich nie jest świadomych, jakie prawa im przysługują – mówi Piotr Stańczak, Dyrektor Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce.

W Polsce stoisko informacyjne będzie otwarte na Lotnisku Chopina w godzinach 10.00 – 16.00. W tym czasie pasażerowie będą mogli uzyskać bezpłatnie porady prawne od ekspertów z Europejskiego Centrum Konsumenckiego i Urzędu Lotnictwa Cywilnego, ulotki z praktycznymi wskazówkami oraz wakacyjne gadżety. Akcję Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich wspierają patronatem honorowym Komisja Europejska oraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Partnerami wydarzenia w Polsce są Urząd Lotnictwa Cywilnego oraz Port Lotniczy Wrocław. Patronem medialnym został magazyn National Geographic Traveler.

dzień pasażera
 

dzień pasażera
fot. Tomasz Szostak

Już 4 lipca odbędzie się druga edycja akcji „Dzień Pasażera”, organizowanej przez Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net). Tego dnia w 29 portach lotniczych na terenie 23 krajów Europy powstaną stoiska informacyjne dla pasażerów, na których eksperci z ECC-Net będą udzielać bezpłatnie porad m.in. o tym, jak uzyskać odszkodowanie za zagubiony przez przewoźnika bagaż, czy linie lotnicze powinny zapewnić bezpłatnie posiłek w razie opóźnienia lotu, jakiej rekompensaty można domagać się w przypadku odwołania lotu. W Polsce doradcy będą dyżurować na warszawskim Lotnisku Chopina, ulotki z praktycznymi informacjami otrzymają także pasażerowie w Porcie Lotniczym Wrocław.

U progu sezonu wakacyjnego chcemy przypomnieć pasażerom, czego mogą się domagać oczekując na opóźniony lot czy jak uzyskać odszkodowanie za zniszczony bagaż. Ze skarg, które do nas wpływają wynika, że nadal wielu a nich nie jest świadomych, jakie prawa im przysługują – mówi Piotr Stańczak, Dyrektor Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce.

W Polsce stoisko informacyjne będzie otwarte na Lotnisku Chopina w godzinach 10.00 – 16.00. W tym czasie pasażerowie będą mogli uzyskać bezpłatnie porady prawne od ekspertów z Europejskiego Centrum Konsumenckiego i Urzędu Lotnictwa Cywilnego, ulotki z praktycznymi wskazówkami oraz wakacyjne gadżety. Akcję Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich wspierają patronatem honorowym Komisja Europejska oraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Partnerami wydarzenia w Polsce są Urząd Lotnictwa Cywilnego oraz Port Lotniczy Wrocław. Patronem medialnym został magazyn National Geographic Traveler.

dzień pasażera
 

Skip to content