List of all articles

Dzień Pasażera: porady, które warto zabrać na pokład

Jakie prawa ma pasażer, gdy lot będzie opóźniony a przewoźnik zagubi bagaż? Kiedy linie lotnicze wypłacą odszkodowanie za odwołany lot? Na te i wiele innych pytań odpowiadali eksperci z Europejskich Centrów Konsumenckich w ramach wspólnej akcji „Dzień Pasażera”, która odbywała się 7 lipca 2011 r. jednocześnie w 23 krajach Europy. Akcja trwała także w Polsce – pasażerowie mogli uzyskać bezpłatne porady na warszawskim Lotnisku Chopina i w porcie lotniczym Kraków-Balice.

Zobacz wywiad na zetnews.pl
dzień pasażera

 

Read more »

Wyniki Konkursu „Bezpieczny eSklep”

Które polskie e-sklepy okazały się być najbardziej wiarygodne i przyjazne konsumentom? Dziś na konferencji organizowanej pod patronatem Ministerstwa Gospodarki ogłoszono listę Laureatów. Specjalne wyróżnienie przyznało także Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce.

Read more »

Zabierz głos w sprawie jakości usług turystycznych

Komisja Europejska chce poznać opinie konsumentów na temat jakości usług turystycznych oraz ocenić stan ich wiedzy na temat systemów oceny jakości w Unii Europejskiej. W tym celu rozpoczęła konsultacje społeczne, które potrwają do końca sierpnia br.

Read more »

ECK na rzecz bezpieczeństwa najmłodszych w sieci

Europejskie Centrum Konsumenckie objęło honorowym patronatem akcję „Zakup kontrolow@any”, która jest poświęcona bezpieczeństwu w sieci jej najmłodszych użytkowników. Jak pokazują najnowsze wyniki badań Komisji Europejskiej, nowo rozpoczęta akcja jest bardzo potrzebna.

 

Read more »

Nowy komisarz ds. ochrony konsumentów

Wraz z wejściem Chorwacji do UE chorwacki wicepremier ds. wewnętrznych, zagranicznych i Europejskich – Neven Mimica został 28. unijnym komisarzem. Zgodnie z prawem UE każdemu państwu członkowskiemu przysługuje jedno stanowisko w KE. Nowy członek Komisji Europejskiej ma zająć się ochroną konsumentów, jednocześnie część kompetencji straci maltański komisarz Tonio Borg, który dotąd nadzorował Dyrekcję Generalną ds. zdrowia i konsumentów.

Read more »

PE znosi roaming

Posłowie Parlamentu Europejskiego przyjęli 3 kwietnia br. tzw. „pakiet telekomunikacyjny”, który znosi opłaty roamingowe naliczane przy wykonywaniu połączeń telefonicznych, wysyłaniu wiadomości tekstowych oraz używaniu mobilnego internetu, za granicą, na terenie Unii Europejskiej, od 15 grudnia 2015 roku (ceny detaliczne mają spaść do wysokości cen obowiązujących w ofercie danego operatora na terenie kraju).

Read more »

„Europa zmienia Warszawę” razem z ECK

Europa zmienia metropolię warszawską” jest to największe stołeczne wydarzenie organizowane przez Punkt Informacji Europejskiej Europe Direct, promujące projekty dofinansowane ze środków Unii Europejskiej. W tym roku odbędzie się po raz ósmy.

Zapraszamy do miasteczka namiotowego na Polu Mokotowskim, gdzie 9 września w godz. 14.00-18.00 pracownicy Europejskiego Centrum Konsumenckiego będą udzielać bezpłatnych porad i  prowadzić zabawy związane z zakupami i podróżami po UE.

Read more »

Transport pasażerski – mini debata

Europejskie Centrum Konsumenckie oraz Ośrodek Debaty Międzynarodowej MSZ mają przyjemność zaprosić na spotkanie z cyklu „Mini debaty konsumenckie w ODM”, które odbędzie się 11 grudnia br. (czwartek), o godz. 10.00. Zgodnie z przyjętą formułą debata ma przybrać postać jak najmniej sformalizowaną…. Organizatorzy pragną stworzyć przestrzeń do swobodnej dyskusji. Tematem spotkania będzie: „Problematyka konsumencka w transporcie pasażerskim”.

Read more »
Skip to content