Komisja Europejska zaproponowała uruchomienie platformy Online Dispute Resolution, która ułatwiłaby polubowne rozwiązywanie problemów związanych z zakupami transgranicznymi. Pod koniec marca w Warszawie, na zaproszenie Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce, odbyła się debata o propozycji KE. W spotkaniu udział wzięły organizacje reprezentujące konsumentów, przedsiębiorcy, przedstawiciele władz, mediatorzy. Gościem specjalnym była p. Róża Thun, poseł do Parlamentu Europejskiego i sprawozdawca projektu w sprawie utworzenia platformy służącej polubownemu rozwiązywaniu sporów przez Internet. Jednym z owoców debaty jest ankieta skierowana do konsumentów.
– Chcemy przekonać wszystkich niezdecydowanych, że warto i opłaca się kupować od przedsiębiorców z innych krajów UE. Argumentami „za” są szeroka oferta, atrakcyjne ceny wielu produktów i bezpłatna pomoc prawna sieci ECC-Net w razie problemów. Nowa platforma rozwiązywania sporów on-line ma dodatkowo zwiększyć poczucie bezpieczeństwa kupujących. Zależy nam, by spełniała ona potrzeby konsumentów, dlatego zapraszamy wszystkich do głosowania – powiedział Piotr Stańczak, Dyrektor Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce.
Wypełnij ankietę, miej wpływ. Twój głos się liczy!
Formularz ankiety dostępny jest na stronie internetowej www.rozathun.pl/konsultacje-konsumenckie
Konsultacje społeczne są także prowadzone przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Dodatkowe informacje o nowych regulacjach w zakresie polubownego rozwiązywania sporów:
– materiały Komisji Europejskiej