List of all articles

Zakupy w Internecie – liczba skarg rośnie

Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich opublikowała dziś szósty z kolei Raport „The European Online Marketplace: Consumer Complaints 2008-2009”, prezentujący problemy, z jakimi najczęściej mają do czynienia konsumenci, dokonujący zakupów produktów i usług za granicą za pośrednictwem Internetu. Jak wynika z Raportu, aż 42% (2008 r.) i odpowiednio 55% (2009 r.) wszystkich skarg, które trafiły do Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich, dotyczyło handlu internetowego.

Read more »

Prawa turystów w związku z sytuacją w Egipcie

W związku z nadzwyczajną sytuacją w Egipcie oraz innych państwach arabskich ogarniętych lub zagrożonych zamieszkami, Europejskie Centrum Konsumenckie przypomina o prawach konsumentów i obowiązkach biur podróży w sytuacji zaistnienia okoliczności nadzwyczajnych.

Read more »

Urlopowe ABC konsumenta

Lądujesz na egzotycznej wyspie bez bagażu, bo przewoźnik go zagubił? Pokój hotelowy nie spełnia standardu z oferty biura podróży? Zarezerwowałeś przez Internet apartament w Toskanii, ale nie możesz pojechać w umówionym terminie? Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada, jak poradzić sobie z problemami i uniknąć wakacyjnych pułapek.

Read more »

Bankructwo linii lotniczych Spanair

W dniu 28 stycznia linie lotnicze Spanair zakończyły działalność i odwołały wszystkie loty. Poradami i wsparciem w dochodzeniu roszczeń od hiszpańskiego przewoźnika służy Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich.

Read more »

72 000 konsumentów otrzymało pomoc od Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich w 2012 r.

Wyniki raportu Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich w Europie (ECC-Net) za 2012 r. jednoznacznie pokazują, że każdego roku coraz więcej konsumentów korzysta z informacji i usług świadczonych przez ECC-Net. Większość rozpatrywanych w ubiegłym roku spraw dotyczyła zakupów   w Internecie.

W 2012 r. do ECC-Net wpłynęło ponad 72.000 zapytań i skarg od konsumentów dotyczących zakupów o charakterze transgranicznym na obszarze Unii Europejskiej, Norwegii oraz Islandii. Coraz większą popularnością cieszy się e-commerce, stąd aż 60% z 32.000 skarg odnosiła się do zakupów on-line, głównie w obszarze transportu lotniczego.

Read more »
Skip to content