Advertising Standards Authority (organizacja zajmująca się ochroną konsumentów przed nieuczciwą reklamą; stworzyła Kodeks Praktyk Reklamowych), w wyniku skargi złożonej przez Easyjet, oświadczyła, że „reklamy mogły wprowadzić konsumentów w błąd„. Ryanair odmówił komentarza w tej sprawie, ale skrytykował Easyjet za skargę. Dotyczyła ona przelotów do Goteborga i Dusseldorfu w cenie 10 funtów. Drobnym drukiem wyjaśniono, że oferta ma ograniczony limit miejsc i nie zawiera prowizji i opłat.

reklama wprowadzająca w błąd
fot. Morguefile.com

EasyJet zakwestionował reklamę i zwrócił się z zapytaniem czy zawarto w niej informacje o podatkach, opłatach i kosztach odprawy i czy reklama nie wprowadzała w błąd, ponieważ nie przedstawiała terminu obowiązywania oferty.

Ryanair odpowiedział ASA (Advertising Standards Authority), że zapewnił ponad 10,000 biletów do Goteborga i ponad 22,000 do Dusseldorfu.

Irlandzki przewoźnik argumentuje, że nie istnieje wymóg uwzględniania w ogłoszeniu konkretnych dat przelotów, ale zaznaczył, że oferta obowiązywała między 1 stycznia a 28 lutego bieżącego roku.

„Brak dowodów”

ASA stwierdza jednak w swoim sprawozdaniu, że czytelnicy prawdopodobnie myśleli, że 10 funtów za przelot jest stałą ceną, nie obowiązującą jedynie czasowo.

Organizacja konkluduje: „Ponieważ uznaliśmy, że konsumenci myśleli, że wszystkie loty do Goteborga i Dusseldorfu są dostępne w cenie 10 funtów, i nie mamy dowodów na to twierdzenie, wnioskujemy, że konsumenci są wprowadzani w błąd.

„To zabawne”

Ryanair oświadczył, iż „to zabawne, że Easyjet jest taki drobiazgowy podczas gdy sam odmawia publikacji swojej statystyki punktualności”.

Ryanair i easyJet starli się już kilka razy o treść swoich reklam. W 2008 r., ASA złożyła zawiadomienie na irlandzkiego przewoźnika do Urzędu Uczciwego Handlu (Office of Fair Trading – OFT) z powodu „trwałego braku przestrzegania Kodeksu Praktyk Reklamowych”.

W odpowiedzi Ryanair złożył skargę do OFT w związku z, jak to określił,”stronniczością i niesprawiedliwymi procedurami ASA”.

Źródło: Komunikat Komisji Europejskiej z 14 lipca 2010 r.

Zobacz też:

Prawa pasażerów linii lotniczych
odszkodowanie za odwołanie lotu

Advertising Standards Authority (organizacja zajmująca się ochroną konsumentów przed nieuczciwą reklamą; stworzyła Kodeks Praktyk Reklamowych), w wyniku skargi złożonej przez Easyjet, oświadczyła, że „reklamy mogły wprowadzić konsumentów w błąd„. Ryanair odmówił komentarza w tej sprawie, ale skrytykował Easyjet za skargę. Dotyczyła ona przelotów do Goteborga i Dusseldorfu w cenie 10 funtów. Drobnym drukiem wyjaśniono, że oferta ma ograniczony limit miejsc i nie zawiera prowizji i opłat.

reklama wprowadzająca w błąd
fot. Morguefile.com

EasyJet zakwestionował reklamę i zwrócił się z zapytaniem czy zawarto w niej informacje o podatkach, opłatach i kosztach odprawy i czy reklama nie wprowadzała w błąd, ponieważ nie przedstawiała terminu obowiązywania oferty.

Ryanair odpowiedział ASA (Advertising Standards Authority), że zapewnił ponad 10,000 biletów do Goteborga i ponad 22,000 do Dusseldorfu.

Irlandzki przewoźnik argumentuje, że nie istnieje wymóg uwzględniania w ogłoszeniu konkretnych dat przelotów, ale zaznaczył, że oferta obowiązywała między 1 stycznia a 28 lutego bieżącego roku.

„Brak dowodów”

ASA stwierdza jednak w swoim sprawozdaniu, że czytelnicy prawdopodobnie myśleli, że 10 funtów za przelot jest stałą ceną, nie obowiązującą jedynie czasowo.

Organizacja konkluduje: „Ponieważ uznaliśmy, że konsumenci myśleli, że wszystkie loty do Goteborga i Dusseldorfu są dostępne w cenie 10 funtów, i nie mamy dowodów na to twierdzenie, wnioskujemy, że konsumenci są wprowadzani w błąd.

„To zabawne”

Ryanair oświadczył, iż „to zabawne, że Easyjet jest taki drobiazgowy podczas gdy sam odmawia publikacji swojej statystyki punktualności”.

Ryanair i easyJet starli się już kilka razy o treść swoich reklam. W 2008 r., ASA złożyła zawiadomienie na irlandzkiego przewoźnika do Urzędu Uczciwego Handlu (Office of Fair Trading – OFT) z powodu „trwałego braku przestrzegania Kodeksu Praktyk Reklamowych”.

W odpowiedzi Ryanair złożył skargę do OFT w związku z, jak to określił,”stronniczością i niesprawiedliwymi procedurami ASA”.

Źródło: Komunikat Komisji Europejskiej z 14 lipca 2010 r.

Zobacz też:

Prawa pasażerów linii lotniczych
odszkodowanie za odwołanie lotu

Skip to content