Mediacja: czyli jak szybko i tanio rozwiązać spór transgraniczny?
Komisja Europejska podejmuje działania mające na celu ułatwienie dostępu do wymiaru sprawiedliwości w transgranicznych sporach prawnych
Komisja Europejska podejmuje działania mające na celu ułatwienie dostępu do wymiaru sprawiedliwości w transgranicznych sporach prawnych
Targi organizowane przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich odbędą się 12 marca z okazji Światowego Dnia Praw Konsumenta.
Niezależnie od tego, czy kupujemy dziecięcy wózek czy nową parę butów, chcemy mieć pewność, że produkty kupowane w UE są bezpieczne. Dobre wieści są takie, że na rynek UE trafia coraz mniej niebezpiecznych produktów, ponieważ są one coraz sprawniej wykrywane i usuwane.
Jakie prawa ma pasażer, gdy lot będzie opóźniony a przewoźnik zagubi bagaż? Kiedy linie lotnicze wypłacą odszkodowanie za odwołany lot? Na te i wiele innych pytań odpowiadali eksperci z Europejskich Centrów Konsumenckich w ramach wspólnej akcji „Dzień Pasażera”, która odbywała się 7 lipca 2011 r. jednocześnie w 23 krajach Europy. Akcja trwała także w Polsce – pasażerowie mogli uzyskać bezpłatne porady na warszawskim Lotnisku Chopina i w porcie lotniczym Kraków-Balice.
Kłopoty z zakupionym autem, a może niejasne warunki wynajmu? –sprawdź, jak sobie radzić z nieuczciwym dilerem
jakie obowiązuje wobec produktów kupionych w sklepie stacjonarnym.
Jak wycofać się z niekorzystnej na umowy? Na jakie zapisy trzeba uważać? Na te pytania odpowiedzą w najbliższą sobotę, 17 marca, w Centrum Handlowym Wola Park eksperci z organizacji zajmujących się ochroną konsumentów w Polsce, m.in. Europejskie Centrum Konsumenckie.
Zagubiony bagaż lub opóźniony lot? Od teraz każdy pasażer może natychmiast sprawdzić, jakie prawa mu przysługują za pomocą telefonu komórkowego. Przy okazji akcji „Dzień Pasażera” organizowanej dziś przez Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich, Komisja Europejska udostępniła aplikację na smartfony, która obejmuje przewozy lotnicze i kolejowe (do pobrania na czterech mobilnych platformach: Apple iPhone i iPad, Google Android, RIM Blackberry oraz Microsoft Windows Phone 7).
Przed świętami, lecz i nie tylko, często wędrujemy w poszukiwaniu prezentu nie tylko alejkami centrów handlowych, lecz także tymi internetowymi. Jak znaleźć dobrą drogę do sprzedawcy, tak by nie musieć z niej zawracać, szczególnie gdy ten ostatni znajduje się za granicą. Okazuje się, że tak przed każdą podróżą, jak i do wyprawy po zakupy, podstawą sukcesu jest odpowiednie przygotowanie. Także w odniesieniu do transakcji transgranicznych dokonywanych na terenie Unii Europejskiej, Islandii i Norwegii.
Weszły w życie dwa rozporządzenia Ministra Finansów – w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia na rzecz klientów oraz w sprawie minimalnej wysokości sumy gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej (Dz.U. z 29 kwietnia, poz. 510 i 511). Zgodnie z nowymi przepisami przedsiębiorca, który zechce wejść na rynek i wysłać turystów za granicę, będzie musiał zagwarantować zabezpieczenie na poziomie 250 tys. euro (dotychczas było to 67 tys. euro).
Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce w porozumieniu z Prezesem UOKiK w dn. 10 grudnia br. zorganizowało kolejne warsztaty ADR, tym razem dla przedstawicieli sektora komunikacyjnego i pocztowego.
W dniu 24 marca w Krakowie odbyło się spotkanie pt.: „Consumers rights online” z Unijnym Komisarzem ds. polityki konsumenckiej Nevenem Mimicą zorganizowane przez Europosłankę Różę Thun wraz z Europejskim Centrum Konsumenckim, Izbą Gospodarki Elektronicznej e-Commerce – Polska oraz Trusted Shops. Spotkanie było doskonałą okazją do poznania obecnych działań i planów KE dot. praw konsumentów w internecie.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.