List of all articles

Akcja „Dzień Pasażera”: praktyczne porady, które warto zabrać na pokład

Jakie prawa ma pasażer, gdy lot będzie opóźniony a przewoźnik zagubi bagaż? Kiedy linie lotnicze wypłacą odszkodowanie za odwołany lot? Na te i wiele innych pytań odpowiadają dziś eksperci z Europejskich Centrów Konsumenckich w ramach wspólnej akcji „Dzień Pasażera”, która odbywa się jednocześnie na 27 lotniskach w 23 krajach Europy. Akcja trwa także w Polsce – pasażerowie mogą uzyskać bezpłatne porady na warszawskim Lotnisku Chopina i w porcie lotniczym Kraków-Balice.

Read more »

Jakie prawa ma pasażer w sytuacji odwołania lub opóźnienia lotu?

Nawet w sytuacji siły wyższej prawa pasażera muszą być respektowane – nie ulegają wyłączeniu. Europejskie Centrum Konsumenckie przypomina, że linie lotnicze mają obowiązek zapewnienia opieki swoim klientom, czyli m.in. bezpłatnych posiłków, napojów a w niektórych przypadkach – zakwaterowania w hotelu.

Read more »

Wykład otwarty ECK z Departamentem Konsularnym MSZ

Europejskie Centrum Konsumenckie ma przyjemność zaprosić Państwa na specjalne wydanie wykładu przygotowanego wspólnie z Departamentem Konsularnym MSZ, pt.: Mądry Polak przed szkodą czyli prawa i obowiązki turysty na wakacjach za granicą.

Wykład odbędzie się 26 czerwca 2013 r. (środa), o godz. 12.00. w siedzibie Ośrodka Debaty Międzynarodowej, przy ul. Kruczej 38/42 w Warszawie.

Read more »

Ruszył portal ezakupy.uokik.gov.pl

Serwis ezakupy.uokik.gov.pl powstał z inicjatywy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z myślą o konsumentach chcących bezpiecznie i świadomie kupować w sieci. Jego celem jest przybliżenie praw oraz obowiązków związanych transakcjami z e-sprzedawcami (również zagranicznymi). Partnerem portalu jest Europejskie Centrum Konsumenckie.

Read more »

Nowy prezes UOKiK

W dniu 18 marca 2014 r. Prezes Rady Ministrów powołał na stanowisko prezesa UOKiK Adama Jassera, który do tej pory pełnił funkcję sekretarza stanu w kancelarii premiera oraz wiceprzewodniczącego zespołu ds. programowania prac rządu. Adam Jasser zastąpił odwołaną na początku lutego Małgorzatę Krasnodębską-Tomkiel, która sprawowała ten urząd od 4 czerwca 2008.

Read more »

Nie ma samochodu, nie ma pieniędzy…

Konsument z Norwegii zaplanował zakup auta za granicą, a dokładnie w Polsce. Za pomocą polskiego pośrednika znalazł wymarzony pojazd u polskiego dealera. Umowa została podpisana, a konsument wpłacił ponad 2 tysiące euro tytułem zaliczki. Mijał czas, a samochód wciąż nie był dostarczony do Norwegii.

Read more »

O pozycji konsumenta na rynku w listopadzie

Europejskie Centrum Konsumenckie zaprasza na wykład prowadzony przez ECK w Europe Direct Warszawa pt.: Nowe przepisy prawa konsumenckiego – lepsza pozycja konsumenta na rynku? Spotkanie odbędzie się 20 listopada (czwartek) o godz. 16.00.

Read more »
Skip to content