List of all articles

Reorganizacja w SkyEurope

Konsumentów korzystających z usług linii lotniczych SkyEurope informujemy, że w dniu 17 lipca I Sąd Rejonowy w Bratysławie ogłosił decyzję, w której zaakceptował finansową reorganizację przewoźnika – SkyEurope a.s.

Read more »

Światowy Dzień Konsumenta – 15 marca 2009

W dobie kryzysu finansowego konsumenci są ostrożniejsi w podejmowaniu decyzji o zakupie wybranego produktu czy skorzystaniu z określonych usług. Niezależnie od sytuacji ekonomicznej, kupujących towary i usługi w całej Unii Europejskiej chronią przepisy prawa konsumenckiego. Warto o tym pamiętać nie tylko w Światowym Dniu Konsumenta, który przypada 15 marca, ale przez cały rok.

Read more »

Zbiórka zużytych baterii i akumulatorów w UE obowiązkowa

Polski rząd przyjął 16 września br. projekt ustawy o bateriach i akumulatorach, który dostosowuje polskie prawo do przepisów unijnych.
Na mocy dyrektywy państwa członkowskie muszą wyznaczyć minimalne wielkości zbiórki i recyklingu. Wskaźnik poziomu zbiórki określany jest na podstawie średniej rocznej sprzedaży w latach poprzednich, tak aby można było określić porównywalne cele dla wszystkich krajów UE, proporcjonalnie do krajowego poziomu zużycia baterii.

Read more »

Drodzy Konsumenci!

Z okazji Europejskiego Dnia Konsumenta przygotowaliśmy DZIEN OTWARTY ! 14 marca, piątek, w godz. 10.30 – 15.00 w Punkcie Informacyjnym

Read more »

Wielojęzyczny biuletyn portalu Health-EU

Portal Health-EU rozpoczął publikowanie wielojęzycznego biuletynu w formie elektronicznej, którego celem jest informowanie europejskich obywateli o tym, co dzieje się w dziedzinie zdrowia na europejskim i międzynarodowym poziomie. „W 2006 roku wprowadziliśmy portal Publicznej Służby Zdrowia by dostarczyć istotnych i przyjaznych dla użytkownika informacji o zdrowiu obywateli. Biuletyn Health-EU pozwoli czytelnikom otrzymywać najświeższe komunikaty dotyczące zdrowia we wszystkich europejskich językach” zauważa w inauguracyjnym wydaniu biuletynu Komisarz Markos Kyprianou.

Read more »

Zdrowy start w rok 2007 – Europejski Portal Zdrowie dostępny w 20 językach

Health-EU – europejski portal poświęcony zdrowiu, obejmujący olbrzymi zakres zagadnień ze zdrowiem związanych – jest odtąd dostępny w 20 europejskich językach na stronie internetowej http://health.europa.eu. Portal ten uruchomiony został w maju 2006 przez Zarząd Generalny Komisji Europejskiej ds. Zdrowia i Ochrony Konsumentów; służyć ma Europejczykom, chcącym zorientować się w szerokim spektrum zagadnień zdrowotnych zarówno w ich ojczystym kraju, jak i innych krajach europejskich. Heath-EU jest adresowany zarówno do wszystkich osób po prostu zainteresowanych zdrowiem, jak również do specjalistów ds. ochrony zdrowia, naukowców czy polityków. Początkowo dostępny jedynie w języku angielskim, obecnie już w 20 oficjalnych europejskich językach: czeskim, duńskim, holenderskim, angielskim, estońskim, fińskim, francuskim, niemieckim, greckim, węgierskim, włoskim, litewskim, maltańskim, polskim, portugalskim, słowackim, słoweńskim, hiszpańskim i szwedzkim.

Read more »

Konsumenci nie są piratami!

„P2P to jak kradzież CD ze sklepu!”, „Musimy chronić artystów, którzy są okradani przez konsumentów w Internecie” – wielkie koncerny filmowe i muzyczne regularnie głoszą w mediach tego typu hasła, tworząc obraz konsumentów jako przestępców.

Read more »

Poza sądem łatwiej i szybciej

Konsumentom polskim potrzebna jest praca nad czytelnym systemem instytucji pozasądowych, rozwiązujących problemy między przedsiębiorcą a konsumentem sprawnie i tanio. Pozasądowe rozstrzyganie sporów jest nieocenionym instrumentem wykorzystywanym z powodzeniem już dzisiaj. Przykładem dobrych praktyk są działania Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego, Komisji Etyki Reklamy czy mediacje wojewódzkich inspektoratów handlowej. To podstawowe konkluzje debaty, która została zorganizowana przez Europejskie Centrum Konsumenckie przy wsparciu Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów 19 listopada br.

Read more »

Raport „Mechanizmy rozwiązywania transgranicznych sporów konsumenckich w Europie”

Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-NET) przygotowała raport na temat mechanizmów rozwiązywania transgranicznych sporów konsumenckich w Europie. Raport bada w jaki sposób skargi są rozwiązywane oraz jaką rolę odgrywa w tym względzie mechanizm alternatywnego rozwiązywania sporów (ADR). Raport jest rezultatem dwuletniej współpracy centrów sieci ECC-Net. Projekt koordynowany  był przez cztery  centra konsumenckie: z Danii,  Polski , Włoch oraz Wielkiej Brytanii.

Read more »
Skip to content