Eksperci Europejskiego Centrum Konsumenckiego (ECK) będą informować o prawach konsumenta m.in. podczas korzystania ze środków transportu, zakupów, rezerwacji, hoteli, oraz o możliwościach polubownego rozwiązywania ewentualnych sporów z przedsiębiorcami działających na terenie Unii Europejskiej. Przedstawiciele Urzędu Transportu Kolejowego m.in. udzielą porad dotyczących praw pasażerów w ruchu kolejowym. Przez cały czas funkcjonowania stoisk pasażerowie będą mogli zadawać pytania. Wszelkie informacje i porady będzie można uzyskać bezpłatnie.
Po raz kolejny postanowiliśmy zorganizować akcję, która w okresie zwiększonej częstotliwości wyjazdów przypomni pasażerom-konsumentom o ich prawach oraz do kogo mogą zwrócić się po bezpłatną pomoc w razie kłopotów – mówi Piotr Stańczak, Dyrektor ECK w Polsce – Wydarzenie tego typu jest organizowane w czerwcu br. także przez większość spośród 30 centrów Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) – dodaje.
Patronat nad wydarzeniem objęli: Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej oraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Harmonogram akcji:
- 10.00 – 15.00 Porady konsumenckie ECK i UTK w hali głównej Dworca Centralnego
- 10.00 – 15.00 Porady konsumenckie ECK na lotnisku Warszawa Modlin w części ogólnodostępnej terminala
Dyżur Prasowy:
Dyżur prasowy odbędzie się w dniu wydarzenia w Centrum Informacyjnym ECK w Centrum Konferencyjnym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów przy pl. Powstańców Warszawy 1 (pok.1.5.), w godz. 10.00-12.00.
Więcej informacji o prawach pasażera:
- Strona Komisji Europejskiej Prawa pasażerów w zasięgu ręki!
- Dostępna jest również aplikacja na smartfony (AApple iPhone i iPad, Google Android, RIM Blackberry oraz Microsoft Windows Phone 7) z informacjami na temat praw pasażerów obejmujących wszystkie środki transportu.
- Zobacz, jak pomagają Europejskie Centra Konsumenckie!