List of all articles

KUPUJ BEZ RYZYKA – ruszyła kampania edukacyjna

Wybuchająca zapalniczka, grzechotka, z której groszki wpadają wprost do malutkiej buzi dziecka, niebezpieczny samochód – niestety, my konsumenci nie możemy się czuć całkiem bezpieczni mimo, iż bezpieczeństwo gwarantują nam przepisy i instytucje państwowe. Dlatego Stowarzyszenie Konsumentów Polskich rozpoczęło nową kampanię edukacyjną.

Read more »

Zimowe wyprzedaże w Europie: gdzie, kiedy i co warto wiedzieć?

Kiedy rozpocząć polowanie na 70% obniżki w Paryżu, Londynie czy Berlinie? Co zrobić, gdy płaszcz kupiony na zagranicznej wyprzedaży okaże się markowym bublem lub po prostu przestanie nam się podobać? Podpowiadamy jak, gdzie i kiedy korzystać z zimowego szaleństwa przecen, by nie stracić głowy w lawinie okazji.

Read more »

Już jutro zapraszamy do Miasteczka Europejskiego na Krakowskim Przedmieściu

Masz problem z uzyskaniem odszkodowania za zagubiony bagaż od włoskich linii lotniczych? Brytyjski e-sprzedawca nie odpowiedział na reklamację? Odwiedź w sobotę, 12 maja, Miasteczko Europejskie na Krakowskim Przedmieściu. Od 11.00-15.00 w okolicach Kościoła Św. Anny (stoisko nr 15) eksperci z Europejskiego Centrum Konsumenckiego będą udzielali porad dot. praw konsumentów w Unii Europejskiej związanych z zakupami i podróżami po Europie.

Read more »

Sprawa Finroyal – informacja dla pokrzywdzonych

Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce informuje, że klienci, którzy podejrzewają, że zostali oszukani przez Finroyal trade mark of FRL Capital Limited, przedsiębiorcę z siedzibą w Wielkiej Brytanii, powinni zgłosić pisemne zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa do VI Wydziału ds. Przestępczości Gospodarczej Prokuratury Okręgowej w Warszawie.

Read more »

KONKURS BEZPIECZNY E-SKLEP 2013

Zakupy robione przez Internet są wygodne i niejednokrotnie tańsze, a mimo to, jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie PayU przez TNS Polska w listopadzie 2012 roku, wciąż decyduje się na nie mniej niż połowa Polaków po 15 roku życia. Aby ośmiellić zarówno konsumentów jak i sprzedawców do korzystania z Internetu rozpoczyna się III edycja KONKURSU BEZPIECZNY E-SKLEP. Europejskie Centrum Konsumenckie zostało partnerem merytorycznym tego przedsięwzięcia.

Read more »

KE zapowiada likwidację opłat za roaming

Komisja Europejska przedstawiła projekty aktów prawnych dotyczących rynku telekomunikacyjnego. Zgodnie z przyjętym pakietem od 1 lipca 2014 r. mają zostać zlikwidowane opłaty za roaming za połączenia przychodzące. W przypadku roamingu za połączenia wychodzące, do połowy 2016 r. operatorzy będą zobowiązani do wyboru między następującymi wariantami:

1) zaoferowanie planów taryfowych obowiązujących w całej Unii Europejskiej (korzystanie z telefonu za granicą tak jak w kraju), w cenach regulowanych przez konkurencję na rynku krajowym,

2) pozwolenie swoim klientom na częściowe odejście do konkurencji, tj. na wybranie osobnego dostawcy usług roamingu, który oferuje niższe stawki (bez konieczności zakupu nowej karty SIM).

Read more »

Zawarcie umowy przez internet bez wiedzy konsumenta

Klient niemieckiego biura podróży otrzymał specjalny voucher, który uprawniał go do rabatu przy ewentualnym zakupie kolejnej wycieczki. Konsument zdecydował się sprawdzić prawdziwość oferty.  Na stronie internetowej biura podróży wybrał przypadkową destynację i wpisał do formularza zamówienia numer vouchera. Okazało się, że cena faktycznie jest niższa o 15 %. Następnego dnia konsument dostał maila, który potwierdzał dokonanie zakupu wycieczki, mimo że nie wypełnił żadnych pól niezbędnych do zawarcia umowy.

Read more »

Wykład w maju – wypożyczanie samochodów

Europejskie Centrum Konsumenckie zaprasza na wykład prowadzony przez ECK w Europe Direct Warszawa pt.: „Wynajmujesz samochód w Europie – wynajmujesz problem?”. Spotkanie odbędzie się 22 maja (czwartek) o godz. 12.00.

Read more »

Zła technologia produkcji

Konsumentka kupiła przez Internet sandały od niemieckiego przedsiębiorcy. Pomimo, że w okresie zimowym przechowywała je we właściwy sposób, w odpowiednich warunkach, to obuwie uległo zniszczeniu. Skórzane paski na całym bucie uległy rozklejeniu. Konsultacja wady w zakładzie szewskim wskazywała, że naprawa jest w zasadzie niemożliwa, a przede wszystkim bardzo kosztowna z uwagi na fakt, że wada jest wynikiem złej technologii produkcji tego towaru.

Read more »
Skip to content