Komisarz ds. konsumentów, Meglena Kuneva powiedziała: „Konsumenci, aby móc świadomie wybierać produkty, potrzebują jasnych i dokładnych informacji o filtrach przeciwsłonecznych. Musimy dać wyraźny sygnał, że filtr jest tylko jednym ze środków koniecznych dla skutecznej ochrony przed słońcem.” Komisarz ds. zdrowia, Markos Kyprianou, dodał: „Produkty z filtrem przeciwsłonecznym mogą pomóc w ochronie przed rakiem skóry, pod warunkiem, że są stosowane w odpowiedni sposób. Same w sobie nie stanowią jednak wystarczającej ochrony. Należy również unikać zbyt długiego przebywania na słońcu, przebywać w miejscach zacienionych w godzinach największego natężenia promieniowania oraz nosić nakrycia głowy i okulary słoneczne.”

Ulepszone oznakowanie

Kampania Komisji prezentuje zmiany, jakie nastąpią w oznakowaniu produktów z filtrem przeciwsłonecznym w następstwie przyjęcia zaleceń Komisji w sprawie skuteczności produktów ochrony przeciwsłonecznej i odnoszących się do nich oświadczeń wydanych we wrześniu 2006 r. Zgodnie z tymi zaleceniami:

Dane dotyczące sektora produktów z filtrem przeciwsłonecznym

O czym powinni pamiętać konsumenci w sezonie letnim bieżącego roku?

Ulepszony system etykietowania pojawi się na rynku w lecie 2007 r. Równocześnie zaleca się, aby klienci stosowali produkty ochrony przeciwsłonecznej jako tylko jeden z wielu środków ochrony przed słońcem. Oprócz tego należy:

Komisarz ds. konsumentów, Meglena Kuneva powiedziała: „Konsumenci, aby móc świadomie wybierać produkty, potrzebują jasnych i dokładnych informacji o filtrach przeciwsłonecznych. Musimy dać wyraźny sygnał, że filtr jest tylko jednym ze środków koniecznych dla skutecznej ochrony przed słońcem.” Komisarz ds. zdrowia, Markos Kyprianou, dodał: „Produkty z filtrem przeciwsłonecznym mogą pomóc w ochronie przed rakiem skóry, pod warunkiem, że są stosowane w odpowiedni sposób. Same w sobie nie stanowią jednak wystarczającej ochrony. Należy również unikać zbyt długiego przebywania na słońcu, przebywać w miejscach zacienionych w godzinach największego natężenia promieniowania oraz nosić nakrycia głowy i okulary słoneczne.”

Ulepszone oznakowanie

Kampania Komisji prezentuje zmiany, jakie nastąpią w oznakowaniu produktów z filtrem przeciwsłonecznym w następstwie przyjęcia zaleceń Komisji w sprawie skuteczności produktów ochrony przeciwsłonecznej i odnoszących się do nich oświadczeń wydanych we wrześniu 2006 r. Zgodnie z tymi zaleceniami:

Dane dotyczące sektora produktów z filtrem przeciwsłonecznym

O czym powinni pamiętać konsumenci w sezonie letnim bieżącego roku?

Ulepszony system etykietowania pojawi się na rynku w lecie 2007 r. Równocześnie zaleca się, aby klienci stosowali produkty ochrony przeciwsłonecznej jako tylko jeden z wielu środków ochrony przed słońcem. Oprócz tego należy:

Skip to content