Warunkiem udzielenia pomocy w przypadku sporu z zagranicznym przedsiębiorcą jest spełnienie następujących kryteriów:
- Konsumencki charakter sprawy
- Transgraniczny charakter sprawy (z obszaru UE, Norwegii lub Islandii)
- Wyczerpanie procedury reklamacyjnej (tj. otrzymanie niesatysfakcjonującej odpowiedzi od przedsiębiorcy bądź brak odpowiedzi na reklamację w ciągu miesiąca)
- Przesłanie opisu sprawy oraz kopii pełnej dokumentacji
Odpowiedzi udzielane są zgodnie z kolejnością zgłoszeń. Czas oczekiwania wynosi około 30 dni. Ze względu na tymczasowe duże obciążenia termin ten też może się wydłużyć.
Ważne informacje!
Działania w ramach sieci Europejskich Centrów Konsumenckich mają charakter pozasądowy/polubowny. Nie posiadamy środków przymusu prawnego, a postępowanie prowadzone przez ECK nie wstrzymuje biegu przedawnienia możliwości dochodzenia roszczeń przed sądem powszechnym.