Przykładowe sprawy

Przewoźnik nie „zapunktował”

Irlandzka linia lotnicza przy rezerwacji biletu zasugerowała konsumentowi zakup noclegu. Dzięki temu miał on otrzymać zwrot 10 % kosztów rezerwacji hotelu w formie “punktów” (35 euro), które można wykorzystać do opłacenia przyszłych lotów. Pasażer skorzystał z tej opcji. Zgodnie z warunkami oferty punkty miały mu zostać udostępnione w ciągu 10 dni od wymeldowania. Po powrocie z wyjazdu przez kilka dni widniały w zakładce „oczekujące kupony”, po czym niespodziewanie zniknęły.

Regulamin zakładał jednak, że będą ważne przez 6 miesięcy, dlatego konsument zawiadomił o sytuacji linię lotniczą. W odpowiedzi przewoźnik nie odniósł się do wskazanego przez klienta terminu, zaznaczył wyłącznie, że ważność punktów wygasła (po kilku dniach).

Konsument postanowił wówczas skorzystać z bezpłatnej pomocy sieci Europejskich Centrów Konsumenckich. Dzięki współpracy ECK Polska i ECK Irlandia otrzymał zwrot gotówki w wysokości 33,65 euro.

· 5 lipca 2019 · 16:18