Przykładowe sprawy

Podróż z „klasą”

Trzyosobowa rodzina z Polski leciała z Dominikany do Polski czarterową linią lotniczą z siedzibą w Holandii. Ich podróż opóźniła się o ponad 3 godziny, dodatkowo jednego pasażera przewoźnik przesadził do niższej klasy.

Prezes ULC przyznał trzem konsumentom prawo do odszkodowania z powodu opóźnienia połączenia, a także do rekompensaty wysokości 1105,12 zł (75% ceny biletu) za obniżenie klasy podróży. Pasażerom udało się wyegzekwować odszkodowanie za stracony czas, jednak linia lotnicza konsekwentnie odmawiała wypłaty należnych pieniędzy za zmianę klasy.

Linia lotnicza zrzucała odpowiedzialność na organizatora czyli polskie biuro podróży. Na zdecydowaną prośbę ECK, biuro to skontaktowało się ze swoją linią lotniczą. Po wielokrotnej wymianie wiadomości ECK Polska i ECK Holandia z biurem podróży i przewoźnikiem, linia lotnicza wypłaciła 1105,12 zł.

 

· 6 sierpnia 2019 · 10:02