Pasażer zarezerwował za pośrednictwem irlandzkiego przewoźnika lot dla 6 osób na trasie Warszawa – Mediolan i z powrotem. Wylot miał się odbyć 8 września br. Trzy miesiące przed podróżą konsument otrzymał maila informującego o zmianie terminu lotu z 8 na 7 września.
Zmiana byłaby zrozumiała, gdyby nie fakt, że lot 8 września wciąż był dostępny na stronie linii. Konsument złożył reklamację, domagając się powrotu do poprzedniego terminu lotu. Otrzymał wiadomość, że zmiana jest niemożliwa, a jeżeli nowy lot pasażerom nie pasuje, to mogą z niego zrezygnować i otrzymać pełny zwrot pieniędzy.
To rozwiązanie nie satysfakcjonowało pasażerów. Złożyli skargę do ECK Polska, które wspólnie z ECK Irlandia skontaktowało się z przewoźnikiem. Dzięki interwencji ECC-Net linia lotnicza przebukowała lot z powrotem na 8 września, uwzględniając przy tym dogodne dla pasażerów miejsca w samolocie.