Podróż z „klasą”

Trzyosobowa rodzina z Polski leciała z Dominikany do Polski czarterową linią lotniczą z siedzibą w Holandii. Ich podróż opóźniła się o ponad 3 godziny, dodatkowo jednego pasażera przewoźnik przesadził do niższej klasy.

Prezes ULC przyznał trzem konsumentom prawo do odszkodowania z powodu opóźnienia połączenia, a także do rekompensaty wysokości 1105,12 zł (75% ceny biletu) za obniżenie klasy podróży. Pasażerom udało się wyegzekwować odszkodowanie za stracony czas, jednak linia lotnicza konsekwentnie odmawiała wypłaty należnych pieniędzy za zmianę klasy.

Linia lotnicza zrzucała odpowiedzialność na organizatora czyli polskie biuro podróży. Na zdecydowaną prośbę ECK, biuro to skontaktowało się ze swoją linią lotniczą. Po wielokrotnej wymianie wiadomości ECK Polska i ECK Holandia z biurem podróży i przewoźnikiem, linia lotnicza wypłaciła 1105,12 zł.

 

Przegląd prywatności
Europejskie Centrum Konsumenckie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.