ECK wspiera polskich kibiców wyjeżdżających na XX. Zimową Olimpiadę w Turynie.
Zimowe igrzyska to jedyna w swoim rodzaju okazja doświadczenia prawdziwych sportowych emocji. Z pewnością wiele osób z Polski zdecyduje się
Zimowe igrzyska to jedyna w swoim rodzaju okazja doświadczenia prawdziwych sportowych emocji. Z pewnością wiele osób z Polski zdecyduje się
Pragniemy Państwa poinformować, że nasi eksperci pełnią dyżury pod numerem telefonu (022) 55 60 118 od wtorku do piątku w godz. 10.00 –
W piątek 27 listopada Komisarz Barroso przedstawił skład nowej Komisji Europejskiej na lata 2009-2014.
4 stycznia 2010 roku Prezydent RP podpisał ustawę z dnia 17 grudnia 2009 o dochodzeniu roszczeń w postępowaniu grupowym (tzw. pozwy grupowe), która została ogłoszona 18 stycznia 2010 roku. Ustawa wejdzie w życie po upływie 6 miesięcy od dnia ogłoszenia, czyli 19 lipca 2010 roku. Oznacza to, że już za pół roku również w Polsce możliwe będzie skorzystanie z popularnej procedury dochodzenia roszczeń przez większą grupę poszkodowanych.
Europejskie Centrum Konsumenckie serdecznie zaprasza na wykład otwarty z cyklu „Prawa Konsumenta w Unii Europejskiej” Oszustwa konsumenckie i sposoby radzenia
Drogi Konsumencie, Pomóż nam w doskonaleniu poziomu naszych usług i wypełnij ankietę satysfakcji oceniającą stopień zadowolenia z pomocy prawnej Europejskiego
Buying popular electronic goods like digital cameras and music players on the internet is now much safer following a crackdown on problematic websites. 84% of the websites selling electronics, checked for breach of EU consumer rules, now comply with EU law (compared with only 44% in 2009).
Komisja Europejska podejmuje działania mające na celu ułatwienie dostępu do wymiaru sprawiedliwości w transgranicznych sporach prawnych
Większa ochrona konsumenta w Internecie i lepsza informacja, dłuższy czas na wycofanie się z zakupu a także zakaz umieszczania „zaznaczonego okienka” przy umowie internetowej – to zmiany w prawie, które wprowadza dyrektywa przyjęta przez europosłów komisji rynku wewnętrznego.
Konsumencie, twoja reklamacja nie została uznana? Sprzedawco, nie chcesz stracić klienta? Po co drzeć koty? 15 marca o godz. 10.00 wejdź na stronę www.uokik.gov.pl i obejrzyj transmisję z debaty – dowiesz się jak rozwiązać spór polubownie.
The European Commission announced a package of measures to ensure that air passengers have new and better rights to information, care and re-routing when they are stranded at the airport. At the same time there will be better complaint procedures and enforcement measures so passengers can actually obtain the rights to which they are entitled.
The main problem for passengers currently is that, while they have very strong passenger rights defined under EU law, they can have difficulty claiming them and feel frustrated when air carriers do not appear to apply them. This applies to their rights defined under Regulation 261/2004, but also to their rights with regard to lost, damaged or delayed baggage as defined in the Montreal Convention and in Regulation 2027/972.