Zaginiony bagaż pasażerki amerykańskich linii lotniczych, z zamieszczonym wewnątrz urządzeniem śledzącym odnalazł się po 6 dniach – zwiedził wiele miejsc… Jak pasażerowie mogą zminimalizować ryzyko zaginięcia bagażu oraz co zrobić, gdy do tego dojdzie- podpowiada Europejskie Centrum Konsumenckie, działające przy UOKiK.

Przerwa świąteczna dobiega końca. Planujesz powrót samolotem z bagażem rejestrowanym? Dowiedz się, jak przygotować się do podróży, aby zmniejszyć ryzyko zaginięcia lub opóźnienia bagażu.

Co możesz zrobić, aby zmniejszyć ryzyko zaginięcia lub opóźnienia bagażu?

Jak postępować, gdy okaże się, że bagaż nie doleci?

 Przed opuszczeniem strefy tranzytowej – zgłoś to w biurze reklamacji bagażowych. Być może otrzymasz na miejscu informacje, gdzie jest Twój bagaż oraz kiedy do Ciebie dotrze.

Więcej nt. swoich praw dowiesz się tutaj: https://konsument.gov.pl/uszkodzony-zaginiony-bagaz-lotniczy/

Pomoc konsumentom  

Nie możesz porozumieć się z przewoźnikiem. Zarówno w Polsce, jak i w UE możesz skorzystać z bezpłatnej pomocy organizacji konsumenckich. Upewnij się, gdzie jest zarejestrowana linia lotnicza, z którą toczysz spór, wyślij reklamację – jeżeli zostanie ona odrzucona lub nie dostaniesz odpowiedzi w ciągu 30 dni – zgłoś się po bezpłatną pomoc!

 

Link do pliku:

Przegląd prywatności
Europejskie Centrum Konsumenckie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.