List of all articles

72 000 konsumentów otrzymało pomoc od Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich w 2012 r.

Wyniki raportu Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich w Europie (ECC-Net) za 2012 r. jednoznacznie pokazują, że każdego roku coraz więcej konsumentów korzysta z informacji i usług świadczonych przez ECC-Net. Większość rozpatrywanych w ubiegłym roku spraw dotyczyła zakupów   w Internecie.

W 2012 r. do ECC-Net wpłynęło ponad 72.000 zapytań i skarg od konsumentów dotyczących zakupów o charakterze transgranicznym na obszarze Unii Europejskiej, Norwegii oraz Islandii. Coraz większą popularnością cieszy się e-commerce, stąd aż 60% z 32.000 skarg odnosiła się do zakupów on-line, głównie w obszarze transportu lotniczego.

Read more »

Strój SpongeBob wysłany po terminie

Polska konsumentka zakupiła dla swojego dziecka strój SpongeBob. Francuski e-sklep gwarantował realizację zamówienia w terminie trzech dni od daty zakupu. Mimo szybkiej, terminowej wpłaty i kilkakrotnych próśb konsumentka nie otrzymała przesyłki w terminie.

Read more »

Zawarcie umowy przez internet bez wiedzy konsumenta

Klient niemieckiego biura podróży otrzymał specjalny voucher, który uprawniał go do rabatu przy ewentualnym zakupie kolejnej wycieczki. Konsument zdecydował się sprawdzić prawdziwość oferty.  Na stronie internetowej biura podróży wybrał przypadkową destynację i wpisał do formularza zamówienia numer vouchera. Okazało się, że cena faktycznie jest niższa o 15 %. Następnego dnia konsument dostał maila, który potwierdzał dokonanie zakupu wycieczki, mimo że nie wypełnił żadnych pól niezbędnych do zawarcia umowy.

Read more »

Prawa konsumentów w internecie a e-przedsiębiorcy

W dniu 24 marca w Krakowie odbyło się spotkanie pt.: „Consumers rights online” z Unijnym Komisarzem ds. polityki konsumenckiej Nevenem Mimicą zorganizowane przez Europosłankę Różę Thun wraz z Europejskim Centrum Konsumenckim, Izbą Gospodarki Elektronicznej e-Commerce – Polska oraz Trusted Shops. Spotkanie było doskonałą okazją do poznania obecnych działań i planów KE dot. praw konsumentów w internecie.

Read more »

MŚ Brazylia 2014 – poradnik sieci ECC-Net

Pierwszy gwizdek XX  Mistrzostw Świata FIFA w Piłce Nożnej zabrzmi już 12 czerwca. Po raz kolejny miłośnicy futbolu będą mieli swoje święto. Dla wszystkich tych, którzy wybierają się do Brazylii, sieć ECC-Net przygotowała zestaw porad.

Read more »

Podziel się swoją opinią

Czy kiedykolwiek zdecydowałeś/aś się na rozszerzoną – dodatkową gwarancję przy zakupie produktu, a więc gwarancję która m.in. obejmuje okres dłuższy niż 2 lata (sprzedawca zawsze odpowiada za niezgodność towaru z umową przez 2 lata od momentu wydania rzeczy)?

Read more »

Reklamacja u dentysty

Austriacka konsumentka polskiego pochodzenia podczas urlopu udała się do dentysty w Poznaniu. Wykonany zabieg okazał się źle przeprowadzony, konsumentka skarżyła się na bóle szczęki i głowy.

Read more »

Czy gwarancja się opłaca? – Raport z okazji Światowego Dnia Konsumenta

Gwarancje komercyjne oferowane przez sprzedawców zapewniają najczęściej mniejszy poziom ochrony niż przyznany przez przepisy prawa konsumenckiego. Wielu przedsiębiorców wykorzystuje je do wprowadzania wyjątków od odpowiedzialności lub jako narzędzie marketingowe. Niektórzy gwaranci oferują jednak atrakcyjne dla konsumentów warunki – naprawę lub wymianę produktu w przypadku uszkodzeń fizycznych lub powstałych wskutek złego używania produktu. Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) sprawdziła gwarancje komercyjne oferowane przez 342 sklepy w 25 krajach, prześledziła 104 strony internetowe, skontaktowała się z 127 sklepami i przeprowadziła internetową ankietę wśród 543 konsumentów.

Read more »

The European Consumer Centres Network turns 10!

2015 marks the 10 years anniversary of the network of European Consumer Centres established in all 28 Member States of the EU, Norway and Iceland and co-funded by the EU consumer Programme. Over the last 10 years, ECCs received more than 650,000 requests for information about their EU consumer rights – up 30 % between 2012 and 2014, and assisted about 300,000 consumers to deal with specific complaints relating to a cross border purchase– up 16 % in the same period. More than two thirds of these complaints could be resolved in an amicable manner between consumers and traders. Here you can find the „The ECC-Net Anniversary Report 2005-2015”.

Read more »
Skip to content