List of all articles

Komisja Europejska ogłasza konkurs.

Komisja Europejska ogłasza konkurs na „Najlepszą kampanię promującą prawa konsumenta w 2007 r.” dla organizacji konsumenckich, pozarządowych, instytucji publicznych, samorządu lokalnego i firm prywatnych. Termin nadsyłania zgłoszeń tylko do 28 stycznia!

Read more »

Wielojęzyczny biuletyn portalu Health-EU

Portal Health-EU rozpoczął publikowanie wielojęzycznego biuletynu w formie elektronicznej, którego celem jest informowanie europejskich obywateli o tym, co dzieje się w dziedzinie zdrowia na europejskim i międzynarodowym poziomie. „W 2006 roku wprowadziliśmy portal Publicznej Służby Zdrowia by dostarczyć istotnych i przyjaznych dla użytkownika informacji o zdrowiu obywateli. Biuletyn Health-EU pozwoli czytelnikom otrzymywać najświeższe komunikaty dotyczące zdrowia we wszystkich europejskich językach” zauważa w inauguracyjnym wydaniu biuletynu Komisarz Markos Kyprianou.

Read more »

Zdrowie i ochrona konsumentów w Europie – otwarta debata online od 14 września do 9 października 2009

Debate Europe 2009Z okazji 10-lecia utworzenia Dyrekcji Generalnej ds. Zdrowia i Ochrony Konsumentów (Directorate-General for Health and Consumers – DG SANCO) sekcja Komisji Europejskiej uruchomiła dyskusję online dedykowaną europejskiej polityce zdrowia i ochronie konsumentów. Do 9 października br. na forum „Debate Europe” (http://europa.eu/debateeurope) będzie otwarty specjalny kanał do dyskusji we wszystkich oficjalnych językach UE.

Read more »

Koleją po Europie – nowe prawa, a w razie problemów – pomoc ECK Polska

Od 2005 roku podróżujący po Europie konsumenci w razie problemów mogą liczyć na pomoc Europejskiego Centrum Konsumenckiego. W przypadku opóźnień środka lokomocji, uszkodzenia lub zagubienia bagażu w podróży transgranicznej eksperci ECK pomagają dochodzić roszczeń poszkodowanym pasażerom. O tym przypominamy przy okazji wejścia w życie nowego rozporządzenia „kolejowego”.

Read more »

Report „Cross-border dispute resolutions mechanisms in Europe”

European Consumer Centers Network in Europe has prepared a report about cross- border dispute resolutions mechanisms in Europe. The report  has a look at how likely consumers are to have their cross-border complaints solved today and which role alternative dispute resolution mechanisms (ADR) play in this. This report is the result of 2-year cooperation between ECC- Net. The project was coordinated by four European Consumer Centers:  Danish, Polish, Italian and British.

Read more »
Skip to content