List of all articles

MEPs push for clear and enforceable air passenger rights

Airlines should give stranded passengers better information and immediate help, MEPs say in a resolution adopted by Parliament on Thursday. They call on the Commission to tighten the rules on help and compensation for flight cancellations or delays, including luggage delays over 6 hours.

Read more »

Wykład otwarty ECK z Departamentem Konsularnym MSZ

Europejskie Centrum Konsumenckie ma przyjemność zaprosić Państwa na specjalne wydanie wykładu przygotowanego wspólnie z Departamentem Konsularnym MSZ, pt.: Mądry Polak przed szkodą czyli prawa i obowiązki turysty na wakacjach za granicą.

Wykład odbędzie się 26 czerwca 2013 r. (środa), o godz. 12.00. w siedzibie Ośrodka Debaty Międzynarodowej, przy ul. Kruczej 38/42 w Warszawie.

Read more »

Samotny lot dzieci

Polska konsumentka kupiła bilety lotnicze u niemieckiego przewoźnika dla dwójki swoich dzieci. Rodzeństwo miało podróżować samotnie, dlatego ich mama postanowiła dopłacić za dodatkową usługę – indywidualną opiekę stewardessy. Podczas odprawy jeden z pracowników przewoźnika zabrał od dzieci specjalne torebki z dokumentami, które powinny być znakiem, że podróżują one same i potrzebują asysty stewardessy.

Read more »

Czas przylotu to moment otwarcia drzwi samolotu

Zgodnie z wyrokiem Trybunału Sprawiedliwości UE rzeczywisty czas przylotu odpowiada chwili, w której co najmniej jedne drzwi samolotu otwierają się. Dopiero w tym momencie można określić, do celów ewentualnego odszkodowania, wielkość opóźnienia.

Read more »

Latamy coraz częściej – ECK przypomina prawa pasażera

Według danych Eurostatu ruch na lotnisku im. Chopina rośnie w Europie najszybciej. Warszawski port właśnie przyjął dziesięciomilionowego pasażera. Dynamika rozwoju pasażerskiego transportu lotniczego zdaje się potwierdzać, że konsumenci zaopatrzeni w prawa i instytucje, które zapewniają im szybką, darmową pomoc, coraz chętniej korzystają z usług przewoźników lotniczych.  Świadczy o tym także fakt, że przeważająca większość zgłoszeń do Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich jest związanych z transportem pasażerskim, z czego prawie 20%, dotyczy podróży samolotem. ECK przygotowało poniżej mapę podstawowych problemów konsumentów podróżujących samolotem i ich uprawnień.

Read more »
Skip to content