Wykład: „Transgraniczna umowa sprzedaży samochodu – aspekty prawne i porady dla konsumentów”
Europejskie Centrum Konsumenckie serdecznie zaprasza 18 maja 2011 r. (środa) o godz. 12.00 na wykład otwarty z cyklu „Prawa Konsumenta
Europejskie Centrum Konsumenckie serdecznie zaprasza 18 maja 2011 r. (środa) o godz. 12.00 na wykład otwarty z cyklu „Prawa Konsumenta
Ile kosztuje przejazd włoską autostradą? Jakie są limity prędkości na słowackich drogach? Jaki jest dopuszczalny limit alkoholu we krwi kierowcy na terenie Hiszpanii? Europejskie Centra Konsumenckie przygotowały wspólnie porównanie przepisów drogowych obowiązujących w poszczególnych krajach Unii Europejskiej, Norwegii oraz Islandii. Sprawdź przed podróżą po Europie.
Kłopoty z zakupionym autem, a może niejasne warunki wynajmu? –sprawdź, jak sobie radzić z nieuczciwym dilerem
jakie obowiązuje wobec produktów kupionych w sklepie stacjonarnym.
Jak wycofać się z niekorzystnej na umowy? Na jakie zapisy trzeba uważać? Na te pytania odpowiedzą w najbliższą sobotę, 17 marca, w Centrum Handlowym Wola Park eksperci z organizacji zajmujących się ochroną konsumentów w Polsce, m.in. Europejskie Centrum Konsumenckie.
Zagubiony bagaż lub opóźniony lot? Od teraz każdy pasażer może natychmiast sprawdzić, jakie prawa mu przysługują za pomocą telefonu komórkowego. Przy okazji akcji „Dzień Pasażera” organizowanej dziś przez Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich, Komisja Europejska udostępniła aplikację na smartfony, która obejmuje przewozy lotnicze i kolejowe (do pobrania na czterech mobilnych platformach: Apple iPhone i iPad, Google Android, RIM Blackberry oraz Microsoft Windows Phone 7).
Przed świętami, lecz i nie tylko, często wędrujemy w poszukiwaniu prezentu nie tylko alejkami centrów handlowych, lecz także tymi internetowymi. Jak znaleźć dobrą drogę do sprzedawcy, tak by nie musieć z niej zawracać, szczególnie gdy ten ostatni znajduje się za granicą. Okazuje się, że tak przed każdą podróżą, jak i do wyprawy po zakupy, podstawą sukcesu jest odpowiednie przygotowanie. Także w odniesieniu do transakcji transgranicznych dokonywanych na terenie Unii Europejskiej, Islandii i Norwegii.
Weszły w życie dwa rozporządzenia Ministra Finansów – w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia na rzecz klientów oraz w sprawie minimalnej wysokości sumy gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej (Dz.U. z 29 kwietnia, poz. 510 i 511). Zgodnie z nowymi przepisami przedsiębiorca, który zechce wejść na rynek i wysłać turystów za granicę, będzie musiał zagwarantować zabezpieczenie na poziomie 250 tys. euro (dotychczas było to 67 tys. euro).
Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce w porozumieniu z Prezesem UOKiK w dn. 10 grudnia br. zorganizowało kolejne warsztaty ADR, tym razem dla przedstawicieli sektora komunikacyjnego i pocztowego.
W dniu 24 marca w Krakowie odbyło się spotkanie pt.: „Consumers rights online” z Unijnym Komisarzem ds. polityki konsumenckiej Nevenem Mimicą zorganizowane przez Europosłankę Różę Thun wraz z Europejskim Centrum Konsumenckim, Izbą Gospodarki Elektronicznej e-Commerce – Polska oraz Trusted Shops. Spotkanie było doskonałą okazją do poznania obecnych działań i planów KE dot. praw konsumentów w internecie.
27 czerwca (najbliższy piątek) po raz kolejny odbędzie się akcja ECK „Dzień Podróżującego Konsumenta”. Wspólnie z Urzędem Transportu Kolejowego na Dworcu Centralnym w Warszawie oraz na Lotnisku Warszawa Modlin zostaną zorganizowane stoiska o charakterze edukacyjnym.
Holenderski konsument chciał dokonać zakupu gry internetowej na stronie polskiego sprzedawcy. W tym celu założył konto na portalu przedsiębiorcy, wpłacił na nie pieniądze i zamówił grę. Sprzedawca nie dostarczył jednak zamówionego towaru, ale na skutek reklamacji konsumenta obiecał zwrócić pieniądze. Mijały tygodnie a konsument nie otrzymał zwrotu.