List of all articles

ECC Chorwacja w sieci ECC-Net

Od 1 lipca 2013 r. ECC Chorwacja stało się nowym członkiem sieci ECC-Net. Stanowisko Dyrektora objęła Danijela Marković Krstić. Instytucją wspierającą centrum jest Ministerswto Ekonomii. Jest to ważna informacja dla polskich obywateli, gdyż Chorwacja to jeden z najpopularniejszych kierunków ich wakacyjnych podróży.

Read more »

Prawa pasażerów UE – wykład w styczniu

Europejskie Centrum Konsumenckie zaprasza 15 stycznia 2014 r. (środa) o godz. 12.00 na pierwszy w nowym roku wykład otwarty pt.: „Prawa pasażerów w UE –  jak bezpiecznie dojechać, dolecieć, a może dopłynąć do celu?”

Read more »

“ECC-Net: Travel” – darmowa aplikacja

Jeżeli podczas wakacji np.: kupiliśmy wadliwy towar, mamy problemy z wynajmem samochodu, zakwaterowaniem w hotelu, nasz lot się opóźnia, to dzięki aplikacji „ECC-Net: Travel” możemy mieć szybki dostęp do porad i podpowiedzi, jak w danej sytuacji się zachować. I to w 25 językach.

Read more »

Obsługa informatyczna ECK Polska

Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce działające od 2005 roku przy Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów, planuje zlecenie obsługi informatycznej grantu Agencji Wykonawczej ds. Zdrowia, Konsumentów i Żywności przy Komisji Europejskiej na rok 2015.

Read more »

Bez szans na naprawę

Do ECK Polska zgłosiła się konsumentka, która dla syna zakupiła w e-sklepie niemieckiego sprzedawcy profesjonalne obuwie sportowe do gry w piłkę nożną. Chłopiec grał w obuwiu niespełna 2 miesiące, gdy odkrył pęknięcia materiału, z którego wykonane były korki. Buty kosztowały ponad 500 złotych, więc był to stosunkowo duży wydatek.

Read more »

Marynarz na morzu bez bagażu

Konsument – marynarz pracujący dla międzynarodowych firm spedycyjnych, aby dotrzeć na statek, na którym miał spędzić następne pół roku, podróżował niemieckimi liniami lotniczymi. Przewoźnik zagubił jego bagaż. Było w nim wiele nowych rzeczy, zapasy na kolejne pół roku przebywania na otwartym morzu. Konsument wsiadł na statek bez niego. Po około 2 miesiącach okazało się, że bagaż już się nie odnajdzie.

Read more »

Uwaga – 27 maja ECK będzie nieczynne

Szanowni Państwo,

uprzejmie informujemy, że w związku z Zarządzeniem Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 maja 2016 r Europejskie Centrum Konsumenckie w dniu 27 maja br. będzie zamknięte. Jednocześnie informujemy, że centrum będzie czynne dla interesantów w dniu 4 czerwca br.

Wszelkie zapytania i skargi w dniu 27 maja prosimy kierować pod adres e-mailowy info@konsument.gov.pl bądź przesłać za pomocą formularza skargi dostępnego na stronie ECK.

Read more »

Reorganizacja w SkyEurope

Konsumentów korzystających z usług linii lotniczych SkyEurope informujemy, że w dniu 17 lipca I Sąd Rejonowy w Bratysławie ogłosił decyzję, w której zaakceptował finansową reorganizację przewoźnika – SkyEurope a.s.

Read more »

Światowy Dzień Konsumenta – 15 marca 2009

W dobie kryzysu finansowego konsumenci są ostrożniejsi w podejmowaniu decyzji o zakupie wybranego produktu czy skorzystaniu z określonych usług. Niezależnie od sytuacji ekonomicznej, kupujących towary i usługi w całej Unii Europejskiej chronią przepisy prawa konsumenckiego. Warto o tym pamiętać nie tylko w Światowym Dniu Konsumenta, który przypada 15 marca, ale przez cały rok.

Read more »
Skip to content