W 2010 roku Centra pomogły 71 000 konsumentów w Europie. Ponad 30 proc. zgłoszonych skarg dotyczyło transportu, głównie podróży samolotem.

– Nasze doświadczenie pokazuje, że konsumenci często nie wiedzą, jakie prawa im przysługują, gdy lot zostanie opóźniony albo przewoźnik zagubi bagaż podczas przeładunku. Dlatego postanowiliśmy zorganizować akcję, która na początku sezonu wakacyjnego przypomni pasażerom o ich prawach oraz do kogo mogą zwrócić się po bezpłatną pomoc w razie kłopotów – mówi Piotr Stańczak, Dyrektor Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce.



Akcja trwa w całej Europie od godziny 10.00 do 16.00. W hali odlotów warszawskiego Lotniska Chopina eksperci z Europejskiego Centrum Konsumenckiego udzielają bezpłatnych porad prawnych. W Krakowie, przedstawiciele Biura Poselskiego p. Poseł do PE, Róży Thun, wręczają odwiedzającym ulotki z zestawem praktycznych informacji dla pasażerów.

Patronat honorowy nad akcją „Dzień Pasażera” objęła Komisja Europejska (Dyrekcja Generalna ds. Zdrowia i Ochrony Konsumentów) oraz Róża Thun i Artur Zasada, Posłowie do Parlamentu Europejskiego. Wydarzenie zostało zorganizowane przy wsparciu kampanii „Prawa pasażerów w zasięgu ręki”.

Do akcji przyłączyła się korporacja ELE Taxi. Kierowcy realizujący dziś kursy na lotnisko załączają do rachunków klientów ulotki informujące o prawach pasażerów.

„Dzień Pasażera” stanowi wspólną inicjatywę sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net), obecnych we wszystkich krajach UE, Norwegii oraz Islandii. Do zadań sieci należy m.in. informowanie pasażerów o przysługujących im prawach oraz pomoc konsumentom w polubownym dochodzeniu roszczeń w razie zagubienia lub zniszczenia bagażu przez linie lotnicze.

Stoiska informacyjne działają dziś na stołecznych oraz lokalnych lotniskach w Austrii, Belgii, Holandii, Luksemburgu, Włoszech, Hiszpanii, Portugalii, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Szwecji, Norwegii, Polsce, Litwie, Łotwie, Estonii, Słowacji, Czechach, Węgrzech, Słowenii, Bułgarii, Rumunii, na Malcie i Cyprze.

Akcja odbywa się w ramach wakacyjnej kampanii pod hasłem „Zapakuj trochę konsumenckiej wiedzy – by uniknąć kłopotów i zyskać spokój ducha”, której głównym celem jest pomoc turystom z Unii Europejskiej w unikaniu problemów związanych z wyjazdami wakacyjnymi. Więcej informacji o prawach pasażerów i urlopowych porad dotyczących praw konsumentów w UE można znaleźć tutaj:
http://ec.europa.eu/consumers/ecc/consumer_topics/air_travel_pl.htm

Porady prawne i pomoc w dochodzeniu roszczeń od linii lotniczych zarejestrowanych poza Polską, w UE, Norwegii i Islandii, można uzyskać kontaktując się bezpośrednio z Europejskim Centrum Konsumenckim w Polsce pod numerem telefonu +48 55 60 118 lub poprzez stronę www.konsument.gov.pl.

Zapraszamy do obejrzenia wypowiedzi p. Róży Thun, Poseł do PE, nagranej w Strasburgu z okazji „Dnia Pasażera”: http://www.youtube.com/watch?v=v9tlLUrnndM

dzień pasażera

W 2010 roku Centra pomogły 71 000 konsumentów w Europie. Ponad 30 proc. zgłoszonych skarg dotyczyło transportu, głównie podróży samolotem.

– Nasze doświadczenie pokazuje, że konsumenci często nie wiedzą, jakie prawa im przysługują, gdy lot zostanie opóźniony albo przewoźnik zagubi bagaż podczas przeładunku. Dlatego postanowiliśmy zorganizować akcję, która na początku sezonu wakacyjnego przypomni pasażerom o ich prawach oraz do kogo mogą zwrócić się po bezpłatną pomoc w razie kłopotów – mówi Piotr Stańczak, Dyrektor Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce.



Akcja trwa w całej Europie od godziny 10.00 do 16.00. W hali odlotów warszawskiego Lotniska Chopina eksperci z Europejskiego Centrum Konsumenckiego udzielają bezpłatnych porad prawnych. W Krakowie, przedstawiciele Biura Poselskiego p. Poseł do PE, Róży Thun, wręczają odwiedzającym ulotki z zestawem praktycznych informacji dla pasażerów.

Patronat honorowy nad akcją „Dzień Pasażera” objęła Komisja Europejska (Dyrekcja Generalna ds. Zdrowia i Ochrony Konsumentów) oraz Róża Thun i Artur Zasada, Posłowie do Parlamentu Europejskiego. Wydarzenie zostało zorganizowane przy wsparciu kampanii „Prawa pasażerów w zasięgu ręki”.

Do akcji przyłączyła się korporacja ELE Taxi. Kierowcy realizujący dziś kursy na lotnisko załączają do rachunków klientów ulotki informujące o prawach pasażerów.

„Dzień Pasażera” stanowi wspólną inicjatywę sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net), obecnych we wszystkich krajach UE, Norwegii oraz Islandii. Do zadań sieci należy m.in. informowanie pasażerów o przysługujących im prawach oraz pomoc konsumentom w polubownym dochodzeniu roszczeń w razie zagubienia lub zniszczenia bagażu przez linie lotnicze.

Stoiska informacyjne działają dziś na stołecznych oraz lokalnych lotniskach w Austrii, Belgii, Holandii, Luksemburgu, Włoszech, Hiszpanii, Portugalii, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Szwecji, Norwegii, Polsce, Litwie, Łotwie, Estonii, Słowacji, Czechach, Węgrzech, Słowenii, Bułgarii, Rumunii, na Malcie i Cyprze.

Akcja odbywa się w ramach wakacyjnej kampanii pod hasłem „Zapakuj trochę konsumenckiej wiedzy – by uniknąć kłopotów i zyskać spokój ducha”, której głównym celem jest pomoc turystom z Unii Europejskiej w unikaniu problemów związanych z wyjazdami wakacyjnymi. Więcej informacji o prawach pasażerów i urlopowych porad dotyczących praw konsumentów w UE można znaleźć tutaj:
http://ec.europa.eu/consumers/ecc/consumer_topics/air_travel_pl.htm

Porady prawne i pomoc w dochodzeniu roszczeń od linii lotniczych zarejestrowanych poza Polską, w UE, Norwegii i Islandii, można uzyskać kontaktując się bezpośrednio z Europejskim Centrum Konsumenckim w Polsce pod numerem telefonu +48 55 60 118 lub poprzez stronę www.konsument.gov.pl.

Zapraszamy do obejrzenia wypowiedzi p. Róży Thun, Poseł do PE, nagranej w Strasburgu z okazji „Dnia Pasażera”: http://www.youtube.com/watch?v=v9tlLUrnndM

dzień pasażera

Skip to content