List of all articles

ECC Chorwacja w sieci ECC-Net

Od 1 lipca 2013 r. ECC Chorwacja stało się nowym członkiem sieci ECC-Net. Stanowisko Dyrektora objęła Danijela Marković Krstić. Instytucją wspierającą centrum jest Ministerswto Ekonomii. Jest to ważna informacja dla polskich obywateli, gdyż Chorwacja to jeden z najpopularniejszych kierunków ich wakacyjnych podróży.

Read more »

Prawa pasażerów UE – wykład w styczniu

Europejskie Centrum Konsumenckie zaprasza 15 stycznia 2014 r. (środa) o godz. 12.00 na pierwszy w nowym roku wykład otwarty pt.: „Prawa pasażerów w UE –  jak bezpiecznie dojechać, dolecieć, a może dopłynąć do celu?”

Read more »

“ECC-Net: Travel” – darmowa aplikacja

Jeżeli podczas wakacji np.: kupiliśmy wadliwy towar, mamy problemy z wynajmem samochodu, zakwaterowaniem w hotelu, nasz lot się opóźnia, to dzięki aplikacji „ECC-Net: Travel” możemy mieć szybki dostęp do porad i podpowiedzi, jak w danej sytuacji się zachować. I to w 25 językach.

Read more »

Obsługa informatyczna ECK Polska

Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce działające od 2005 roku przy Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów, planuje zlecenie obsługi informatycznej grantu Agencji Wykonawczej ds. Zdrowia, Konsumentów i Żywności przy Komisji Europejskiej na rok 2015.

Read more »

Bez szans na naprawę

Do ECK Polska zgłosiła się konsumentka, która dla syna zakupiła w e-sklepie niemieckiego sprzedawcy profesjonalne obuwie sportowe do gry w piłkę nożną. Chłopiec grał w obuwiu niespełna 2 miesiące, gdy odkrył pęknięcia materiału, z którego wykonane były korki. Buty kosztowały ponad 500 złotych, więc był to stosunkowo duży wydatek.

Read more »

Marynarz na morzu bez bagażu

Konsument – marynarz pracujący dla międzynarodowych firm spedycyjnych, aby dotrzeć na statek, na którym miał spędzić następne pół roku, podróżował niemieckimi liniami lotniczymi. Przewoźnik zagubił jego bagaż. Było w nim wiele nowych rzeczy, zapasy na kolejne pół roku przebywania na otwartym morzu. Konsument wsiadł na statek bez niego. Po około 2 miesiącach okazało się, że bagaż już się nie odnajdzie.

Read more »

Uwaga – 27 maja ECK będzie nieczynne

Szanowni Państwo,

uprzejmie informujemy, że w związku z Zarządzeniem Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 maja 2016 r Europejskie Centrum Konsumenckie w dniu 27 maja br. będzie zamknięte. Jednocześnie informujemy, że centrum będzie czynne dla interesantów w dniu 4 czerwca br.

Wszelkie zapytania i skargi w dniu 27 maja prosimy kierować pod adres e-mailowy info@konsument.gov.pl bądź przesłać za pomocą formularza skargi dostępnego na stronie ECK.

Read more »

eYouGuide – nowy przewodnik Komisji Europejskiej po „cyfrowych prawach” konsumenta

Kilka dni temu Komisja Europejska uruchomiła nowy przewodnik internetowy eYouGuide, który zawiera  praktyczne rady dotyczące tzw. „cyfrowych praw”, jakie gwarantuje europejskim konsumentom unijne prawo. Szeroki dostęp do informacji o prawach konsumentów z pewnością przyczyni się do zwiększenia zaufania i pełnego uwolnienia gospodarczego potencjału jednolitego europejskiego rynku internetowego, którego dochody wynoszą 106 mld EUR.

Read more »

Czat z Komisarz Kunewą

Już w najbliższy piątek 13 marca 2009 o godz. 15:00 czat z Komisarz UE ds. ochrony konsumentów – Megleną Kunewą. Okazją do spotkania on-line jest 10. rocznica Europejskiego Dnia Konsumenta.

Read more »

Brytyjka nowym komisarzem unijnym ds. handlu

Brytyjka Catherine Ashton została mianowana nowym komisarzem europejskim ds. handlu. Kandydatura Ashton została zatwierdzona przez Radę Unii Europejskiej. Ashton zastąpiła na tym stanowisku Petera Mandelsona, który składając rezygnację z wyż.wym. funkcji, przyjął stanowisko ministra ds. biznesu i przedsiębiorstw w brytyjskim rządzie. Swą decyzję były komisarz tłumaczył faktem, iż „brytyjska gospodarka, jak wszystkie inne, stanęła w obliczu ogromnych wyzwań”.

Read more »
Skip to content