List of all articles

Parlament Europejski zatwierdził nową Komisję Europejską

9 lutego 2010 Parlament Europejski 488 głosami przy 137 głosach sprzeciwu i 72 nieobecnych przegłosował wybór nowej Komisji Europejskiej z Przewodniczącym José Manuelem Barroso na czele. Mimo, iż druga kadencja Przewodniczącego Komisji została przegłosowana w Parlamencie jeszcze we wrześniu 2009 roku, zatwierdzenie całej komisji zostało odłożone w czasie ze względu na ratyfikację Traktatu Lizbońskiego oraz wycofanie kontrowersyjnej bułgarskiej kandydatki na Komisarza, Rumiany Żelewej.

Read more »

8 zasad wypożyczania samochodu podczas zagranicznych wakacji

Zwiedzanie na własną rękę jest często tańsze i ciekawsze niż udział w zorganizowanych wycieczkach fakultatywnych. Możemy zobaczyć znacznie więcej i nikt nas nie zmusi do biegania po zaprzyjaźnionych z przewodnikiem sklepikach z porcelaną, rękodziełem, orientalnymi przyprawami czy uzdrawiającymi ziołami. Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada, na co warto zwrócić uwagę wypożyczając auto za granicą i jak ustrzec się niemiłych niespodzianek.

Read more »

Dwie metody reklamacji: którą wybrać?

Może okazać się, że aparat cyfrowy zepsuje się po pierwszych kilku klatkach, a zamiast zamówionego we włoskim sklepie internetowym czerwonego szala, otrzymamy niebieski. Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada, jak dochodzić swoich praw w takiej sytuacji: czy skorzystać z gwarancji czy może reklamować niezgodność towaru z umową?

Read more »

Jak ECK pomaga konsumentom?

Możliwość zakupów w całej Europie to już codzienność. A skoro zakupy, to i reklamacje… Najczęściej kłopoty sprawiają linie lotnicze i zakupy przez Internet. Od pięciu lat Europejskie Centrum Konsumenckie pomaga konsumentom w starciach z firmami z zagranicy.

europejskie centrum konsumenckie

Zobacz wywiad

Read more »

Reklamacja po wakacjach: jak dochodzić swoich praw?

Plaża dwa kilometry od hotelu, a miała być „blisko”, strata doby hotelowej przez opóźniony lot, zagubienie bagażu przez linie lotnicze czy drogi sprzęt fotograficzny kupiony podczas podróży po Europie, który okazał się być bublem – to wspomnienia, jakie wiele osób przywozi z wakacji. Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada, jak napisać reklamację i walczyć o swoje prawa w takich przypadkach.

Read more »

Prawa pasażerów po chmurze wulkanicznej – nowy raport ECC-NET

Pod koniec października Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) opublikowała raport “Air Passengers Rights Report 2011 – in the aftermath of the Volcanic Ash Crisis”, poświęcony analizie praw pasażerów linii lotniczych oraz ich przestrzegania, szczególnie w kontekście kryzysu wywołanego w 2010 roku przez chmurę pyłu wulkanicznego, w krajach UE, Norwegii i Islandii.

Read more »

E-Commerce w Polsce szybko się rozwija, ale czy skutecznie broni praw konsumentów?

Okazuje się, że wciąż znaczna część sklepów nie podaje wszystkich, wymaganych prawem informacji na swój temat, a 74% sklepów nie chroni wystarczająco danych osobowych klientów. W ramach drugiej edycji Konkursu Bezpieczny e-Sklep 496 sklepów internetowych zostało ocenionych pod kątem stopnia informowania konsumentów o ich prawach czy poziomu zabezpieczenia danych osobowych klientów.Po zakończeniu konkursu wyróżnienie specjalne, po raz pierwszy w tym roku, przyznało Europejskie Centrum Konsumenckie.

Read more »

Uziemione Dreamlinery a prawa pasażerów

Amerykański urząd nadzoru lotniczego FAA (Federal Aviation Administration) wydał dyrektywę o zdatności lotniczej (airwothiness directive) w związku z zaistniałymi przypadkami uszkodzeń akumulatorów litowo-jonowych w samolotach Dreamliner 787. Nadzwyczajne zarządzenie i nadzwyczajna sytuacja powodować może istotne problemy pasażerskie dlatego Europejskie Centrum Konsumenckie zwraca uwagę na prawa przysługujące pasażerom w takich sytuacjach.

Read more »
Skip to content