List of all articles

W kierunku Europejskiej Karty Praw Odbiorców Energii

Komisja Europejska 5 lipca przedstawiła wniosek w sprawie Europejskiej Karty Praw Odbiorców Energii, przygotowany w ramach inicjatywy mającej na celu wzmocnienie praw odbiorców energii w UE. Oczekuje się, że w Karcie zostaną zawarte prawa odbiorców w zakresie dostaw energii elektrycznej i gazu, w tym prawa dotyczące umów, informacji przekazywanych odbiorcom, cen, rozstrzygania sporów i ochrony przed nieuczciwymi praktykami handlowymi. Po raz pierwszy prawa te zawarte są w jednym dokumencie. Karta pomoże odbiorcom w podejmowaniu świadomych decyzji dotyczących wyboru dostawców, do czego mają prawo po otwarciu rynków elektryczności i gazu na konkurencję, co w przypadku większości państw członkowskich nastąpiło 1 lipca 2007 r.

Read more »

Pył wulkaniczny: Nowe podejście UE służące zminimalizowaniu zakłóceń ruchu lotniczego

Wytyczne ogłoszone w miniony piątek mają pomóc w ograniczeniu konieczności zamykania lotnisk bez uszczerbku dla bezpieczeństwa lotów. Ulepszony mechanizm reagowania kryzysowego to rezultat wspólnych prac Komisji Europejskiej, Eurocontrol i Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotnictwa (EASA) z liniami lotniczymi, regulatorami rynku oraz producentami samolotów i silników lotniczych, prowadzonych przez ostatni miesiąc.

Read more »

Sprzęt elektroniczny: zakupy w sklepach internetowych coraz bardziej bezpieczne

Po zaostrzeniu kontroli stron, w przypadku których stwierdzono nieprawidłowości, kupowanie przez internet artykułów elektronicznych takich jak aparaty cyfrowe i odtwarzacze muzyki jest teraz bezpieczniejsze. 84% internetowych sklepów ze sprzętem elektronicznym, które skontrolowano pod kątem zgodności z przepisami UE w dziedzinie ochrony konsumentów, spełnia już odpowiednie wymogi obowiązujące w UE (dla porównania w 2009 r. odsetek ten wynosił zaledwie 44%).

Read more »

Europejskie Centra Konsumenckie pomogły 71 tys. konsumentów w Europie

Czy doświadczyłeś problemów z wymianą wadliwego produktu od sprzedawcy z UE, uzyskaniem odszkodowania za zagubiony przez przewoźnika bagaż? W takich sprawach konsumentom pomaga sieć Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net). W 2010 roku z naszego wsparcia skorzystało ponad 71 000 osób. To o 15 proc. więcej niż rok wcześniej.

Read more »
Skip to content