Przewoźnik nie „zapunktował”

Irlandzka linia lotnicza przy rezerwacji biletu zasugerowała konsumentowi zakup noclegu. Dzięki temu miał on otrzymać zwrot 10 % kosztów rezerwacji hotelu w formie „punktów” (35 euro), które można wykorzystać do opłacenia przyszłych lotów. Pasażer skorzystał z tej opcji. Zgodnie z warunkami oferty punkty miały mu zostać udostępnione w ciągu 10 dni od wymeldowania. Po powrocie z wyjazdu przez kilka dni widniały w zakładce „oczekujące kupony”, po czym niespodziewanie zniknęły.

Regulamin zakładał jednak, że będą ważne przez 6 miesięcy, dlatego konsument zawiadomił o sytuacji linię lotniczą. W odpowiedzi przewoźnik nie odniósł się do wskazanego przez klienta terminu, zaznaczył wyłącznie, że ważność punktów wygasła (po kilku dniach).

Konsument postanowił wówczas skorzystać z bezpłatnej pomocy sieci Europejskich Centrów Konsumenckich. Dzięki współpracy ECK Polska i ECK Irlandia otrzymał zwrot gotówki w wysokości 33,65 euro.

Przegląd prywatności
Europejskie Centrum Konsumenckie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.