Zwrot za chorobę zakaźną

Polska konsumentka miała wykupiony lot z Krakowa do Bristolu irlandzkimi liniami lotniczymi. Kilka dni przed wylotem zachorowała na zakaźna chorobę, która uniemożliwiła jej skorzystanie z przewozu. Konsumentka uznała, że jej problemy zdrowotne stanowiły nadzwyczajną okoliczność. Postanowiła odwołać się do regulaminu przewoźnika, z którego wynikało, że w przypadku poważnej choroby pasażera, linia lotnicza może dokonać zwrotu “według uznania”.

W konsekwencji skontaktowała się z przewoźnikiem, jednak ten odmówił jej refundacji. Po nieudanej próbie zwróciła się o pomoc do sieci ECC-Net. ECK Polska po analizie sprawy przekazało ją do ECK Irlandia, które skontaktowało się z przewoźnikiem. Linia lotnicza pomimo wcześniejszej odmowy, zaakceptowała argumentację sieci ECC-Net. Po dwóch tygodniach od momentu przekazania sprawy, konsumentka otrzymała zwrot w wysokości 258 euro (1084 PLN).

Skip to content