Przykładowe sprawy

Zmiana, której nie było…

Polska konsumentka kupiła dwa bilety na lot do Izraela węgierskimi liniami lotniczymi. Dwa tygodnie po dokonaniu rezerwacji otrzymała e-maila, że samolot którym miała lecieć został wyczarterowany przez polskie biuro podróży. Linia lotnicza zaproponowała konsumentce możliwość rezygnacji i zwrot pełnej kwoty. Pasażerka postanowiła nie skorzystać z lotu, jednak przez długi czas nie otrzymywała zwrotu pieniędzy. Po złożeniu reklamacji otrzymała odpowiedź, że jej lot nie uległ zmianie, więc przewoźnik nie ma podstaw do uznania roszczenia.Konsumentka posiadała dowody (e-maile), dlatego postanowiła skorzystać z procedury ADR, linia lotnicza nie przystąpiła jednak do mediacji. Po dwóch latach od zdarzenia konsumentka zgłosiła sprawę do ECC-Net. ECK Polska wspólnie z węgierskim centrum skontaktowali się z linią lotniczą, która wyjaśniła, że doszło do nieporozumienia, po czym dokonali pełnego zwrotu wysokości 630 zł.  · 22 stycznia 2019 · 12:26