Przykładowe sprawy

Zmiana, której nie było…

Polska konsumentka kupiła dwa bilety na lot do Izraela węgierskimi liniami lotniczymi. Dwa tygodnie po dokonaniu rezerwacji otrzymała e-maila, że samolot którym miała lecieć został wyczarterowany przez polskie biuro podróży. Linia lotnicza zaproponowała konsumentce możliwość rezygnacji i zwrot pełnej kwoty.


Pasażerka postanowiła nie skorzystać z lotu, jednak przez długi czas nie otrzymywała zwrotu pieniędzy. Po złożeniu reklamacji otrzymała odpowiedź, że jej lot nie uległ zmianie, więc przewoźnik nie ma podstaw do uznania roszczenia.

Konsumentka posiadała dowody (e-maile), dlatego postanowiła skorzystać z procedury ADR, linia lotnicza nie przystąpiła jednak do mediacji. Po dwóch latach od zdarzenia konsumentka zgłosiła sprawę do ECC-Net. ECK Polska wspólnie z węgierskim centrum skontaktowali się z linią lotniczą, która wyjaśniła, że doszło do nieporozumienia, po czym dokonali pełnego zwrotu wysokości 630 zł.

 

· 22 stycznia 2019 · 12:26