Zmiana, której nie było…

Polska konsumentka kupiła dwa bilety na lot do Izraela węgierskimi liniami lotniczymi. Dwa tygodnie po dokonaniu rezerwacji otrzymała e-maila, że samolot którym miała lecieć został wyczarterowany przez polskie biuro podróży. Linia lotnicza zaproponowała konsumentce możliwość rezygnacji i zwrot pełnej kwoty.


Pasażerka postanowiła nie skorzystać z lotu, jednak przez długi czas nie otrzymywała zwrotu pieniędzy. Po złożeniu reklamacji otrzymała odpowiedź, że jej lot nie uległ zmianie, więc przewoźnik nie ma podstaw do uznania roszczenia.

Konsumentka posiadała dowody (e-maile), dlatego postanowiła skorzystać z procedury ADR, linia lotnicza nie przystąpiła jednak do mediacji. Po dwóch latach od zdarzenia konsumentka zgłosiła sprawę do ECC-Net. ECK Polska wspólnie z węgierskim centrum skontaktowali się z linią lotniczą, która wyjaśniła, że doszło do nieporozumienia, po czym dokonali pełnego zwrotu wysokości 630 zł.

 

Przegląd prywatności
Europejskie Centrum Konsumenckie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.