Konsument z Czech zamówił w polskim sklepie tabletki odchudzające. Sprzedawca gwarantował zmniejszenie obwodu w talii już po 14 dniach zażywania produktu. Konsument postępował zgodnie z instrukcją, zażywał tabletki oraz przestrzegał diety. Po dwóch tygodniach stwierdził, że mimo zapewnień, nadal nie miał powodu do uśmiechu patrząc na siebie w lustrze – w ten sposób specyfik reklamował sprzedawca.
Rozczarowany brakiem efektów wysłał reklamację, na którą nikt nie odpowiedział. Postanowił wówczas skierować skargę do ECC-Net.
ECK Czechy zgodnie z właściwością, przekazały sprawę do ECK Polska. Przedsiębiorca zaznaczył w odpowiedzi, że informuje na stronie internetowej, że „skutki stosowania suplementu diety mogą się różnić w zależności o konkretnej osoby”.
Finalnie sprzedawca uznał argumentację ECC-Net i zwrócił konsumentowi 40 euro.