Przykładowe sprawy

KORONAWIRUS – rezygnacja z hotelu

Francuski konsument dokonał rezerwacji pokoju hotelowego w Krakowie w dniach od 8 do 10 kwietnia
– bez możliwości zwrotu. Ze względu na stan epidemii i zakaz wychodzenia z domów we Francji, nie będzie mógł skorzystać z pobytu. Poinformował o tym hotel. Polski przedsiębiorca w komunikacji mailowej wskazał, że rezerwacja nie zakładała bez kosztowej rezygnacji lub zmiany terminu, wobec czego nie może mu nic zaproponować.

Konsument zwrócił się po pomoc do ECK Francja, które zgodnie z właściwością przekazało sprawę do polskiego centrum. ECK Polska skontaktowało się z przedsiębiorcą. Dzięki współpracy Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich hotel zaproponował konsumentowi voucher na całą kwotę wysokości 61.12 EUR, do wykorzystania na przyszłe rezerwacje w terminie do 30 kwietnia 2021 r.

Więcej: Koronawirus a prawa konsuemnta.

· 25 marca 2020 · 10:20