Konsument z Finlandii kupił odnowiony silnik samochodowy od polskiego sprzedawcy.
Po zamontowaniu okazało się, że sprzęt posiada liczne wady. Koszty naprawy oszacowano na 700-1200 EUR.
Konsument wielokrotnie próbował kontaktować się ze sprzedawcą, w celu uzgodnienia możliwości wymiany towaru lub pokrycia kosztów naprawy silnika przez sprzedawcę. Nikt jednak nie odpowiadał na jego reklamację.
Konsument nie mógł pozwolić sobie na zbyt długie wyłączenie pojazdu z użytku, więc wykonał naprawę we własnym zakresie, dokumentując wszystkie czynności. Następnie zwrócił się z prośbą o pomoc do ECK Finlandia .
Dzięki współpracy ECK Polska i ECK Finlandia, udało się uzyskać pełny zwrot kosztów naprawy, który polski sprzedawca wypłacił (za zgodną konsumenta) w czterech ratach. Kwota opiewała również koszty wpłaconej przez konsument kaucji za inny silnik. Zwrot wyniósł łącznie 2150 euro.