Pan Jan przed zakupem auta, postanowił je sprawdzić. W tym celu wykupił przez Internet ekspertyzę samochodu, za którą zapłacił 399 zł. Firma, z którą zawarł umowę, była zarejestrowana w Wielkiej Brytanii.
Po opłaceniu usługi, przedsiębiorca poinformował go, że nie są w stanie sprawdzić wskazanego przez niego samochodu. W zastępstwie zaproponowali mu zwrot pieniędzy lub ekspertyzę innego auta. Konsument wybrał zwrot pieniędzy.
Przez długi czas pieniądze nie przychodziły. Konsument w końcu otrzymał maila, że zwrot pieniędzy jest jednak niemożliwy, jedyną opcją jest inspekcja innego auta. Po trzech miesiącach od zakupu usługi, Pan Jan otrzymał kolejną wiadomość, tym razem, dotyczącą zamknięcia jego zlecenia.
Konsument zgłosił wówczas skargę do Rzecznika Konsumentów, który przekazał transgraniczną sprawę do ECK Polska.
Dzięki współpracy ECK Polska z ECK Wielka Brytania, konsument uzyskał zwrot pieniędzy.