ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU
Rozstrzygnięcie konkursu na „Najlepszą konsumencką kampanię reklamową roku 2007” nastąpi 1 lutego 2008 (piątek) w siedzibie Urzędu Ochrony Konkurencji i
Rozstrzygnięcie konkursu na „Najlepszą konsumencką kampanię reklamową roku 2007” nastąpi 1 lutego 2008 (piątek) w siedzibie Urzędu Ochrony Konkurencji i
Niemiecki związek zawodowy kolejarzy zapowiedział na piątek, 5 października, rozpoczęcie strajku, w celu podkreślenia swoich żądań dotyczących wyższych wynagrodzeń. Turyści i biznesmeni podróżujący po Niemczech mogą napotkać trudności, opóźnione lub odwołane pociągi. Strajk może dotknąć zarówno pociągi dalekobieżne jak i lokalne.
Komisja chce wzmocnić zaufanie do transakcji internetowych
Wystartowała nowa kampania Komisji Europejskiej na rzecz gruntownego przeglądu przepisów konsumenckich w UE, w tym gwarancji, odszkodowania oraz okresów na odstąpienie, po których można wycofać się z umowy.
na wykład otwarty pt. „Problematyka uczciwego obrotu konsumenckiego w Unii Europejskiej na tle Dyrektywy 2005/29/WE o nieuczciwych praktykach handlowych” UWAGA!
Ilość skarg na sprzedawców internetowych, zgłoszonych w 2005 r. do sieci Europejskich Centrów Konsumenckich wzrosła o 74% w porównaniu z rokiem ubiegłym. ECK Polska zarejestrowało 26 skarg i 42 prośby o poradę.
Od 1 stycznia 2006 r. za pojazd wprowadzony na terytorium Polski należy uiścić dodatkową opłatę w wysokości 500 zł. Opłata
18 kwietnia br. oficjalnie zostało otwarte w Polsce Europejskie Centrum Konsumenckie. Jego głównym zadaniem jest informowanie o prawach konsumentów w
Z okazji 10-lecia utworzenia Dyrekcji Generalnej ds. Zdrowia i Ochrony Konsumentów (Directorate-General for Health and Consumers – DG SANCO) sekcja Komisji Europejskiej uruchomiła dyskusję online dedykowaną europejskiej polityce zdrowia i ochronie konsumentów. Do 9 października br. na forum „Debate Europe” (http://europa.eu/debateeurope) będzie otwarty specjalny kanał do dyskusji we wszystkich oficjalnych językach UE.
Od 2005 roku podróżujący po Europie konsumenci w razie problemów mogą liczyć na pomoc Europejskiego Centrum Konsumenckiego. W przypadku opóźnień środka lokomocji, uszkodzenia lub zagubienia bagażu w podróży transgranicznej eksperci ECK pomagają dochodzić roszczeń poszkodowanym pasażerom. O tym przypominamy przy okazji wejścia w życie nowego rozporządzenia „kolejowego”.
European Consumer Centers Network in Europe has prepared a report about cross- border dispute resolutions mechanisms in Europe. The report has a look at how likely consumers are to have their cross-border complaints solved today and which role alternative dispute resolution mechanisms (ADR) play in this. This report is the result of 2-year cooperation between ECC- Net. The project was coordinated by four European Consumer Centers: Danish, Polish, Italian and British.
W związku z zawieszeniem działalności linii lotniczych Air Comet wraz z końcem roku 2009 pasażerowie, których loty zostały odwołane, mają
Komisja Europejska stratuje z ogólnoeuropejską kampanią informacyjną w 23 językach, dzięki której pasażerowie podróżujący samolotem lub koleją będą mieć łatwiejszy dostęp do informacji o przysługujących im prawach.