Pasażerowie planujący podróż Niemieckimi Kolejami (Deutsche Bahn) powinni pamiętać, że: 

  1. Jeżeli już zarezerwowali lub opłacili bilety ale nie mogą z nich skorzystać z powodu opóźnienia lub odwołania pociągu mogą wymienić bilet do końca sierpnia bez żadnych dodatkowych opłat lub zwrócić go i otrzymać pieniądze z powrotem.

  2. Jeżeli pociąg jest odwołany lub nie udało się do niego wsiąść pasażer ma prawo pojechać następnym pociągiem, nawet jeżeli jest on droższy. Inne ograniczenia jak np. ceny ulgowe, bilety grupowe ważne tylko na niektóre pociągi itp. także zostaną zawieszone tzn. podróżni je posiadający będą mogli korzystać ze wszystkich pociągów, które dowiozą ich do miejsca przeznaczenia.

  3. Jeżeli podróżny nie dotrze do celu tego samego dnia może skorzystać z hotelu a Niemieckie Koleje pokryją koszty zakwaterowania. To samo odnosi się do korzystania z taksówek, aby dotrzeć ze stacji do hotelu. Żeby otrzymać rekompensatę kosztów taksówek i hotelu należy poprosić obsługę pociągu o potwierdzenie opóźnienia na bilecie oraz pamiętać o zatrzymaniu wszystkich rachunków zarówno za nocleg jak i przejazd taksówką.

 Jeżeli musisz lecieć samolotem… 

…ale nie możesz z powodu odwołań lub opóźnień, to ani Niemieckie Koleje (Deutsche Bahn) ani linie lotnicze nie są zobowiązane to zwrotu pieniędzy za Twój lot.

 Dlatego radzimy: 

  1. Zdobądź możliwie najświeższe informacje!

Niemieckie Koleje udzielają informacji o stanie sytuacji na swojej stronie internetowej www.bahn.de/aktuell

Ponadto możesz zadzwonić na specjalny numer telefonu z Niemiec 0800 996633 (numer darmowy) lub z zagranicy 0049 1805 334444. Koszt tego połączenia zależy od taryfy operatora, z którego kraju dzwonisz. 

  1. Pojedź wcześniejszym pociągiem albo wybierz inny środek transportu!

Do niektórych lotnisk można dojechać autobusami łączącymi te lotniska z większymi miastami. Ponadto w Niemczech jest coraz bardziej popularne organizowanie większych grup wspólnie dojeżdżających do jednego punktu. Na stronie www.mitfahrzentrale.de można znaleźć więcej informacji wraz z listą osób oferujących wspólną jazdę.

 W razie problemów zawsze możesz skontaktować się z Europejskim Centrum Konsumenckim w Niemczech albo w Polsce.

 Europejskie Centrum Konsumenckie w Niemczech

+49 7851 991 480 albo +49 431 971 93 50

info@euroinfo-kehl.eu albo info@kiel.evz.de

www.euroinfo-kehl.eu albo www.evz.eu

 

Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce

+48 22 55 60 118

info@konsument.gov.pl

www.konsument.gov.pl

  

Mimo próby udzielenia właściwych informacji na czas, mogą pojawić się nieścisłości. W związku z tym nie jesteśmy odpowiedzialni za informacje zawarte w tym piśmie.

Skip to content