List of all articles

Rapex: protecting consumers

Fewer dangerous products reach consumers due to the EU’s Rapex rapid alert network.A record 2 244 unsafe products were banned, withdrawn from the market or recalled from European consumers in 2010 – 13% more than the year before.

Read more »

Jakie prawa ma pasażer w sytuacji odwołania lub opóźnienia lotu?

Nawet w sytuacji siły wyższej prawa pasażera muszą być respektowane – nie ulegają wyłączeniu. Europejskie Centrum Konsumenckie przypomina, że linie lotnicze mają obowiązek zapewnienia opieki swoim klientom, czyli m.in. bezpłatnych posiłków, napojów a w niektórych przypadkach – zakwaterowania w hotelu.

Read more »

Bankructwo linii lotniczych Spanair

W dniu 28 stycznia linie lotnicze Spanair zakończyły działalność i odwołały wszystkie loty. Poradami i wsparciem w dochodzeniu roszczeń od hiszpańskiego przewoźnika służy Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich.

Read more »

Zabierz głos w sprawie jakości usług turystycznych

Komisja Europejska chce poznać opinie konsumentów na temat jakości usług turystycznych oraz ocenić stan ich wiedzy na temat systemów oceny jakości w Unii Europejskiej. W tym celu rozpoczęła konsultacje społeczne, które potrwają do końca sierpnia br.

Read more »
Skip to content