List of all articles

Zmiany w prawie konsumenckim

25 grudnia 2014 r. wchodzi w życie Ustawa o prawach konsumenta, która wprowadza do polskiego porządku prawnego dyrektywę 2011/83/UE i rewiduje implementacje dyrektywy 1999/44/WE. Czasu na zapoznanie się z nowymi przepisami pozostało niewiele, dlatego sieć ECC-Net opracowała krótki Quiz, który zwraca uwagę na najistotniejsze kwestie dotyczące e-handlu: 10 pytań do właścicieli sklepów internetowych i 10 pytań do ich klientów. Warto się sprawdzić!

ECK przygotowało również listę najważniejszych zmian w prawie konsumenckim…

Read more »

Słowacki konsument – polska instrukcja obsługi

Konsument ze Słowacji zakupił przez internet w polskim sklepie internetowym aparat fotograficzny. Wraz ze sprzętem sprzedawca przekazał mu instrukcję obsługi w języku polskim. Konsument zażądał dostarczenia mu instrukcji w języku słowackim – zgodnie z przepisami słowackiego prawa konsumenckiego. Sprzedawca skierował swojego klienta na stronę internetową producenta, gdzie instrukcja znajdowała się w formie elektronicznej. Dokument zawierał około 200 stron, zatem jego wydrukowanie nakładałoby na konsumenta dodatkowy wydatek. W tej sytuacji klient polskiego sklepu złożył skargę do sieci ECC-Net.

Read more »

The declaration of the carrier

The Belgian resident traveled with Polish Airlines from Brussels to Warsaw. Her luggage was delayed by over 24 hours. Passenger must have bought the necessary clothing and cosmetics. In total, she has spent 1,000 PLN.

Read more »

Bezpieczne rezerwacje wakacji a internetowi pośrednicy

Popularne internetowe strony rezerwacyjne działają jako rodzaj pośrednika między konsumentami, a dostawcami usług (np. linie lotnicze, hotele) oraz ułatwiają wyszukanie odpowiedniej oferty. Jednakże, umowa jest zawierana bezpośrednio pomiędzy dostawcą usług oraz konsumentem, pośrednik nie jest jej stroną. Oznacza to, że w razie problemów z dokonaniem rezerwacji, czy realizacją zamówienia usługobiorca zazwyczaj powinien skontaktować się bezpośrednio z usługodawcą.

Read more »

Commission proposes modern digital contract rules

Delivering on its Digital Single Market strategy, the Commission presented two proposals to better protect consumers who shop online across the EU and help businesses expand their online sales. Removing barriers due to contract law differences should bring an overall benefit to the European economy.

Read more »

Wykład otwarty z okazji Dnia Konsumenta

Europejskie Centrum Konsumenckie zaprasza na wykład prowadzony przez ECK w Europe Direct Warszawa pt.: „Między rękojmią a gwarancją – praktyczne porady jak skutecznie reklamować”. Spotkanie odbędzie się 17 marca (czwartek) o godz. 16.00.

Read more »

Konsument w Europie

Posłuchaj eksperta Podstawowe prawa konsumenta w Unii Europejskiej oraz zakres pomocy sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net). Wypowiedzi udziela Piotr Stańczak,

Read more »

Spotkanie ECC-Net – zmiana godzin pracy centrum

W związku z organizacją międzynarodowego spotkania centrów ECC-Net “Central Europe in the net V4+ for Consumers” w Warszawie, pragniemy poinformować, że w dniu 30.05 dyżur konsumencki (wizyty osobiste) zostanie skrócony, z godziny 18.00 do 16.00. Natomiast w dniu 31.05 sekretariat ECK będzie czynny od godz. 12.00. Konsumentom zgłaszajacym się telefonicznie w tym dniu do centrum odpowiedź będzie udzielana dnia następnego.

Read more »

Volkswagen should act according to the Directive on unfair commercial practices

The EU consumer authorities and the European Commission sent a joint letter to the CEO of Volkswagen urging the group to swiftly repair all cars affected by the „dieselgate” scandal. This is part of a coordinated action by EU consumer authorities to make sure that the Volkswagen group respects consumer law in the aftermath of the scandal and is proactive towards the consumers concerned. Consumer authorities across the EU continue to receive indications that many of the cars affected have not been repaired yet.

Read more »
Skip to content