List of all articles

Chórzyści

12 studentów z akademickiego zespołu chóralnego podróżowało z Barcelony przez Berlin do Warszawy. Na lotnisku Tegel w Berlinie ich lot do Polski został odwołany. Po spędzeniu nocy w hotelu na koszt przewoźnika, grupa odleciała następnego dnia rano.

Read more »

Źle zapisany adres

Konsumentka z Polski zakupiła ubrania na kwotę ponad 600 euro w brytyjskim sklepie internetowym. Przesyłka została dostarczono pod błędnie wpisany przez sprzedawcę adres. W konsekwencji konsumentka pozostała bez pieniędzy i bez zamówionego towaru.

Read more »

Rynek używanych samochodów – problemy konsumentów

Zgodnie z danymi Komisji Europejskiej opublikowanymi 2. marca 2015 r. blisko ćwierć badanych nie otrzymała należnych im informacji podczas zakupu używanego samochodu. Konsumentom nie były przekazywane dane odnośnie m.in. historii wypadkowej samochodu, zakresu emisji CO2, czy prawie do rękojmi.

Read more »

Two versions of the regulation – one air carrier

An Italian consumer bought tickets from Polish Airlines in the Flex tariff. According to the information included in the regulations in the Italian website of the carrier, the tariff enabled a full refund in case of resignation. The consumer planned to fly from Warsaw to Mediolan and back. Because of personal reasons she had to cancel the return flight. The carrier gave her money back, but it was only a small percentage of value of the ticket.

Read more »

Timeshares and long-term holiday products: let’s make things clear!

Timeshares, holiday clubs, leisure credits, bonus weeks and vouchers are just some of the offers you might have seen when planning your holidays or at nice and sunny resorts. The ins and outs of these long term holiday engagements can be hard to understand and lead you to take decisions that will be difficult to change. A new report and tips for consumers from the European Consumer Centres Network (ECC-Net) can help you find your way through the timeshare maze.

Read more »

Wrong children

A Cyprus consument was with his family on holidays in Poland. The consumer bought for his two children a trip from Krakow to Auschwitz. Trip was planned for the last days of their stay. The children were waiting for a cruise bus at the previously agreed place, but the bus did not arrive.

Read more »

Próbka kosmetyków za 500 zł

Konsument z Polski pewnego dnia znalazł w swojej skrzynce pocztowej przesyłkę zaadresowaną od austriackiego przedsiębiorcy. Przesyłka zawierała próbki kosmetyków. Konsument uznał, iż jest to pewna forma reklamy, gdyż nigdy nie nabył takiego towaru. Jego zdziwienie było ogromne, gdy po kilku tygodniach otrzymał rachunek za rzekomo „zakupione” kosmetyki. Początkowo ignorował zabiegi przedsiębiorcy i fakt, że kolejne rachunki opiewały na coraz wyższe kwoty. Sytuacja była dla niego irracjonalna. Niestety, przedsiębiorca skierował sprawę do polskiej firmy windykacyjnej, która wysyłała do konsumenta kolejne pisma windykacyjne. Finalnie kwota należności wyniosła ponad 500 złotych.

Read more »

„Europa zmienia Warszawę” razem z ECK

Europa zmienia metropolię warszawską” jest to największe stołeczne wydarzenie organizowane przez Punkt Informacji Europejskiej Europe Direct, promujące projekty dofinansowane ze środków Unii Europejskiej. W tym roku odbędzie się po raz ósmy.

Zapraszamy do miasteczka namiotowego na Polu Mokotowskim, gdzie 9 września w godz. 14.00-18.00 pracownicy Europejskiego Centrum Konsumenckiego będą udzielać bezpłatnych porad i  prowadzić zabawy związane z zakupami i podróżami po UE.

Read more »

Z wizytą na europejskich targach

Targi świąteczne co roku przyciągają bożonarodzeniowych miłośników. Kolorowe ozdoby, błyszczące lampki wprowadzają nas w specjalny nastrój, w którym łatwo stracić głowę. Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce wspólnie z wybranymi centrami ECC-Net przygotowało zestawienie najczęstszych chwytów, na które narażeni są amatorzy znanych, świątecznych jarmarków.

Read more »
Skip to content