Skip to content

List of all articles

Problem nierównego traktowania konsumentów

Przedsiębiorcy mają swobodę przy określaniu zakresu terytorialnego swojej działalności, jednak skargi kierowane przez konsumentów do centrów sieci ECC-Net pokazują, że wybrane praktyki rynkowe stosowane przez firmy są kształtowane ze szkodą dla konsumentów oraz nie są zgodne z Dyrektywą 2006/123/WE Parlamentu Europejskiego i Rady dotyczącej usług na rynku wewnętrznym.

Dyrektywa usługowa 2006/123/WE obliguje państwa członkowskie do usuwania przeszkód, jakie napotykają konsumenci w momencie nabywania usługi od usługodawcy z innego kraju UE.

Read more »

Złe użytkowanie butów

Polska konsumentka zakupiła we francuskim sklepie internetowym buty dla swojego dziecka. Po kilkakrotnym założeniu nowe buty popękały. Konsumentka wysłała reklamację do przedsiębiorcy. Sprzedawca nie uznał roszczenia klientki, wyjaśniając, że buty były źle użytkowane.

Read more »

Porady przed wakacjami w Europie

Zarezerwowałeś przez Internet apartament w Barcelonie, ale nie możesz pojechać? Lądujesz na egzotycznej wyspie bez bagażu? Pokój hotelowy nie spełnia oczekiwanych wymagań? ECK podpowiada, jak uniknąć wakacyjnych problemów i pułapek.

Read more »

KE zmusza wypożyczalnie samochodów do zaprzestania dyskryminacyjnych praktyk

Komisja Europejska upubliczniła list, który został niedawno wysłany do prezesów sześciu międzynarodowych firm wynajmujących samochody (SIXT, ENTERPRISE, GOLDCAR, EUROPCAR, HERTZ i AVIS), oferujących swoje usługi konsumentom we wszystkich państwach członkowskich UE. W piśmie Komisja Europejska zażądała zaprzestania stosowania praktyk dyskryminujących klientów ze względu na kraj ich zamieszkania.

Read more »

Transport pasażerski – mini debata

Europejskie Centrum Konsumenckie oraz Ośrodek Debaty Międzynarodowej MSZ mają przyjemność zaprosić na spotkanie z cyklu „Mini debaty konsumenckie w ODM”, które odbędzie się 11 grudnia br. (czwartek), o godz. 10.00. Zgodnie z przyjętą formułą debata ma przybrać postać jak najmniej sformalizowaną…. Organizatorzy pragną stworzyć przestrzeń do swobodnej dyskusji. Tematem spotkania będzie: „Problematyka konsumencka w transporcie pasażerskim”.

Read more »

Nowe przepisy prawa konsumenckiego – wykład

Europejskie Centrum Konsumenckie zaprasza na wykład prowadzony przez ECK w Europe Direct Warszawa pt.: Nowe przepisy prawa konsumenckiego – lepsza pozycja konsumenta na rynku? cz.II w dniu 22 stycznia (czwartek) o godz. 16.00.

Read more »

Digital Single Market Strategy – meeting of Commissioners

Digital technology is part of everyday life. From studying to watching films, buying or selling online to connecting with friends or your doctor – the internet is a goldmine of digital opportunities. But every day in the EU people and companies run into many barriers – from geo-blocking or cross-border parcel delivery inefficiencies to unconnected e-services. Digital services too often remain confined to national borders. The Juncker Commission has made it a priority to remove these obstacles and create a Digital Single Market: making the EU’s single market freedoms „go digital”, and boosting growth and jobs on our continent.

Read more »

The lost smartphone

A Polish consumer purchased a smartphone via online store of German trader. The delivered good turned out to be defective. The seller promised to replace the phone with a new one. After several weeks of waiting for the shipment, worried consumer contacted the trader.

Read more »

The sailor at sea without luggage

Consumer – a sailor working for international shipping companies, in order to get to the ship on which he was to spend six months, he traveled with German airlines. The carrier lost his luggage. It contained a lot of new things for the next half of year stay in the open sea. The consumer boarded the ship without it. After about 2 months, it turned out that the luggage couldn’t be found.

Read more »

Markowa walizka

Polska konsumentka posiadała drogą, markową walizkę. Przed wylotem do Londynu postanowiła ja zabezpieczyć przed zniszczeniem, w tym celu udała się do specjalnego punktu foliowania bagaży na Lotnisku Chopina. Była to włoska firma.  Jej pracownik podczas oklejania przez przypadek przeciął walizkę nożem.

Polska konsumentka posiadała drogą, markową walizkę. Przed wylotem do Londynu postanowiła ja zabezpieczyć przed zniszczeniem, w tym celu udała się do specjalnego punktu foliowania bagaży na Lotnisku Chopina. Była to włoska firma.  Jej pracownik podczas oklejania przez przypadek przeciął walizkę nożem.
Read more »