List of all articles

Komisja proponuje rozszerzenie praw pasażerów w transporcie autobusowym, autokarowym oraz morskim.

Komisja przyjęła niedawno dwa wnioski legislacyjne, dotyczące praw pasażerów korzystających z połączeń autobusowych, autokarowych oraz morskich na trasach krajowych i międzynarodowych. Przepisy te określają zasady informowania przed oraz w trakcie trwania podróży, a także rekompensat w przypadku jej zakłóceń, postępowania w przypadku opóźnień oraz udzielania pomocy osobom o ograniczonej sprawności ruchowej. Wnioski, podobnie jak w sektorze transportu lotniczego i kolejowego, przewidują utworzenie organów krajowych, odpowiedzialnych za rozstrzyganie sporów.

Read more »

eBay zapłaci karę za sprzedaż podrobionych torebek

Internetowy serwis aukcyjny eBay będzie musiał zapłacić 20 tys. euro odszkodowania za wystawienie na sprzedaż dwóch podrobionych luksusowych torebek marki Hermes, tak orzekł sąd w Troyes we Francji. Taką samą karę wymierzył też internautce, która je sprzedała. Do procesu doszło po tym, jak jedna z użytkowniczek serwisu sprzedała za 3 tys. euro trzy torebki wspomnianej marki, w tym dwie podrobione.

Read more »

Drodzy Konsumenci!

Z okazji Europejskiego Dnia Konsumenta przygotowaliśmy DZIEN OTWARTY ! 14 marca, piątek, w godz. 10.30 – 15.00 w Punkcie Informacyjnym

Read more »

EUROPEJSKIE CENTRUM KONSUMENCKIE SERDECZNIE ZAPRASZA

na wykład otwarty z cyklu „Ochrona konsumenta w Unii Europejskiej” pt. „Praktyczne aspekty transgranicznych usług finansowych na Jednolitym Rynku Europejskim – problemy konsumenckie”

UWAGA! – wykład odbędzie się 8 listopada (środa),o godz. 10.00

W Centrum Informacji Europejskiej, ul. Krucza 38/42

WSTĘP WOLNY

Read more »

Wyjeżdżasz do Niemiec na Mundial? Skorzystaj z naszego mini-przewodnika.

Do Mistrzostw Świata pozostał niecały miesiąc, więc najwyższy czas zacząć planować podróż i pobyt w stolicy Niemiec. Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce opublikowało specjalny mini-przewodnik dla kibiców wybierających się zakosztować piłkarskich emocji. Można w nim znaleźć informacje dotyczące praw konsumenta w Niemczech zakupów, zakwaterowania i transportu oraz możliwości uzyskania pomocy medycznej. Podane zostały także niezbędne telefony alarmowe, które warto mieć pod ręką na wypadek problemów oraz adresy centrów europejskich, gdzie można udać się po poradę w razie kłopotów z niemieckim przedsiębiorcą.

Informacje zamieszczone w mini-przewodniku dla kibiców przygotowało niemieckie ECK. – Chcemy, aby kibice przyjeżdżający do naszego kraju na Mistrzostwa Świata czuli się jak u siebie w domu – mówi Jutta Gurkman, dyrektor Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Kehl, w Niemczech.

Broszura została przetłumaczona na wszystkie języki Unii Europejskiej oraz na norweski i islandzki.

Read more »

Poza sądem łatwiej i szybciej

Konsumentom polskim potrzebna jest praca nad czytelnym systemem instytucji pozasądowych, rozwiązujących problemy między przedsiębiorcą a konsumentem sprawnie i tanio. Pozasądowe rozstrzyganie sporów jest nieocenionym instrumentem wykorzystywanym z powodzeniem już dzisiaj. Przykładem dobrych praktyk są działania Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego, Komisji Etyki Reklamy czy mediacje wojewódzkich inspektoratów handlowej. To podstawowe konkluzje debaty, która została zorganizowana przez Europejskie Centrum Konsumenckie przy wsparciu Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów 19 listopada br.

Read more »
Skip to content