List of all articles

Consumer Classroom – nowy portal społecznościowy dla nauczycieli

Consumer Claasroom to portal społecznościowy przeznaczony dla nauczycieli młodzieży gimnazjalnej i licealnej. Serwis gromadzi obszerne zasoby materiałów z zakresu edukacji konsumenckiej ze wszystkich krajów UE. Portal wyposażony jest w interaktywne narzędzia umożliwiające współpracę nauczycieli podczas przygotowania lekcji i udostępniania gotowych scenariuszy innym nauczycielom oraz uczniom.

Od 2 kwietnia 2013 r. portal jest dostępny w polskiej wersji językowej pod adresem: www.consumerclassroom.eu/pl

Read more »

ODR szansą na dalszy rozwój e-handlu w UE

Według opublikowanej przez Komisję Europejską „Tablicy wyników dla rynków konsumenckich 2013”, jedynie 35 proc. Europejczyków robiących zakupy przez internet ma zaufanie do sprzedawców z innych krajów UE. Zdaniem KE potrzebne są nowe rozwiązania, które sprawią, że konsumenci będą mogli robić zakupy z równą łatwością i ufnością w całej UE, niezależnie od tego, czy będą ich dokonywali w internecie czy w sklepie stacjonarnym.

Read more »

ECK Polska na Twitterze

Aktualności, porady, ważne komunikaty, uży­teczne mate­riały w jednym miejscu – ECK Polska uruchomiło swój profil na Twitterze, tym samym dołączyło do szerokiego grona centrów sieci ECC-Net, które nawiązują kontakt z konsumentem poprzez media społecznościowe @ECCPoland

Read more »

Lepsza ochrona turystów coraz bliżej

Komisja Rynku Wewnętrznego PE (IMCO) przyjęła projekt nowej dyrektywy dotyczącej wyjazdów turystycznych. Do tej pory jako podstawa ochrony turystów w UE służyła dyrektywa z 1990 r. w sprawie zorganizowanych podróży, która nie obejmuje m.in. sprzedaży usług za pośrednictwem internetu.

Read more »

PE znosi roaming

Posłowie Parlamentu Europejskiego przyjęli 3 kwietnia br. tzw. „pakiet telekomunikacyjny”, który znosi opłaty roamingowe naliczane przy wykonywaniu połączeń telefonicznych, wysyłaniu wiadomości tekstowych oraz używaniu mobilnego internetu, za granicą, na terenie Unii Europejskiej, od 15 grudnia 2015 roku (ceny detaliczne mają spaść do wysokości cen obowiązujących w ofercie danego operatora na terenie kraju).

Read more »

Rozklejone markowe buty

Konsument zakupił markowe obuwie w sklepie internetowym niemieckiego przedsiębiorcy. W zaskakująco krótkim czasie buty uległy rozklejeniu, pomimo iż były użytkowane sporadycznie i w sposób zgodny z przeznaczeniem. Klient dwukrotnie składał reklamację u sprzedawcy, ale ten zaproponował mu jedynie obniżenie ceny towaru o 20 złotych, co stanowiło niewielki procent ceny obuwia.

Read more »
Skip to content