List of all articles

Jakie prawa ma pasażer w sytuacji odwołania lub opóźnienia lotu?

Nawet w sytuacji siły wyższej prawa pasażera muszą być respektowane – nie ulegają wyłączeniu. Europejskie Centrum Konsumenckie przypomina, że linie lotnicze mają obowiązek zapewnienia opieki swoim klientom, czyli m.in. bezpłatnych posiłków, napojów a w niektórych przypadkach – zakwaterowania w hotelu.

Read more »

Bankructwo linii lotniczych Spanair

W dniu 28 stycznia linie lotnicze Spanair zakończyły działalność i odwołały wszystkie loty. Poradami i wsparciem w dochodzeniu roszczeń od hiszpańskiego przewoźnika służy Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich.

Read more »

Zabierz głos w sprawie jakości usług turystycznych

Komisja Europejska chce poznać opinie konsumentów na temat jakości usług turystycznych oraz ocenić stan ich wiedzy na temat systemów oceny jakości w Unii Europejskiej. W tym celu rozpoczęła konsultacje społeczne, które potrwają do końca sierpnia br.

Read more »

Skargi dotyczące praktyk szwajcarskiej firmy Westerfield International AG

Europejskie Centrum Konsumenckie od dłuższego czasu otrzymuje skargi dotyczące praktyk szwajcarskiej firmy Westerfield International AG. Najczęściej osobami skarżącymi są byłe pacjentki oddziałów położniczych, które wypełniały bliżej nieokreślone ankiety, podając w nich swoje dane osobowe, w tym numer telefonu. Problem jest potęgowany przez kraj pochodzenia firmy, która ponadto ma złożony międzynarodowy schemat marketingu produktów i rozpatrywania reklamacji (skrzynka pocztowa w Holandii, obca firma telemarketingowa w Polsce).

Read more »

The new Commissioner for Consumer Protection

With the entry of Croatia into the EU Croatian Deputy Prime Minister for the Interior, Foreign and European Affairs – Neven Mimica became 28 European Commissioner. According to EU law, each Member State is entitled to have one commissioner in the European Commission. A new member of the EC is to take care of consumer protection, at the same time part of his competence will lose Maltese Commissioner – Tonio Borg, who previously oversaw the Directorate General for Health and Consumers.

Read more »

Robinson’s List in EU

Advertisements, promotions, special offers – the problem of receiving unwanted messages in the mailbox affects almost every Internet user. Therefore, in many EU countries was created a system of consumer privacy – Mailing Preference Service (MPS) also known as Robinson’s List.

Read more »

Prawa pasażerów UE – wykład w styczniu

Europejskie Centrum Konsumenckie zaprasza 15 stycznia 2014 r. (środa) o godz. 12.00 na pierwszy w nowym roku wykład otwarty pt.: „Prawa pasażerów w UE –  jak bezpiecznie dojechać, dolecieć, a może dopłynąć do celu?”

Read more »
Skip to content