Fot. Morguefile.com
Zgodnie z nowymi regulacjami konsumenci uzyskają też dodatkowe prawa i korzyści związane z korzystaniem z usług telekomunikacyjnych np.:
- prawo do przystępnie sformułowanej umowy i oferty – z większą liczbą porównywalnych informacji,
- rozszerzone uprawnienia do zmiany operatora,
- prawo do 12-miesięcznej umowy w sytuacji, gdy konsument nie chce zawierać dłuższego zobowiązania,
- możliwość sprawdzenia, czy prędkość internetu dostarczana przez przedsiębiorcę jest prędkością za jaką konsument płaci,
- prawo do odstąpienia od umowy w przypadku, gdy prędkość internetu nie osiąga parametrów określonych w umowie
- opłaty za stacjonarne połączenie wewnątrz UE nie będą mogły przekraczać opłat za długodystansowe rozmowy krajowe.
Zaproponowane środki ustawodawcze to świetna wiadomość dla przyszłości telefonii komórkowej i internetu w Europie. Komisja Europejska mówi jasno: nie dla opłat za roaming, tak dla neutralności sieci, tak dla inwestycji, tak dla nowych miejsc pracy. Uzdrowienie branży telekomunikacyjnej leży w interesie nie tylko tego jednego sektora, jest potrzebne do zrównoważonego rozwoju wszystkich części gospodarki. – mówi Wiceprzewodnicząca Komisji Neelie Kroes, Komisarz ds. agendy cyfrowej
Celem przyjętych regulacji jest zapewnienie konsumentom pełnego dostępu do usług mobilnych
i internetu na uczciwych warunkach. Unijne przepisy powinny bowiem odpowiadać wymogom ery cyfrowej i spełniać oczekiwania obywateli UE. Zaproponowane przez KE zmiany, to odpowiedź na rzeczywiste potrzeby konsumentów, które jednocześnie współgrają z rozwojem jednolitego rynku. – komentuje Piotr Stańczak, Dyrektor Europejskiego Centrum Konsumenckiego
Więcej informacji: Komunikat prasowy Komisji Europejskiej