List of all articles

Już w sobotę Targi Wiedzy Konsumenckiej

Jak wycofać się z niekorzystnej na umowy? Na jakie zapisy trzeba uważać? Na te pytania odpowiedzą w najbliższą sobotę, 17 marca, w Centrum Handlowym Wola Park eksperci z organizacji zajmujących się ochroną konsumentów w Polsce, m.in. Europejskie Centrum Konsumenckie.

Read more »

Sytuacja konsumentów w Europie ulega poprawie

Z wiosennej tablicy wyników dla rynków konsumenckich opublikowanej dzisiaj przy okazji Europejskiego Szczytu Konsumenckiego 2012, wynika, że w 2011 r. w wielu państwach UE odnotowano poprawę sytuacji konsumentów. Niestety wciąż wielu z nich nie zna swoich praw.

Read more »

Sprawa Finroyal – informacja dla pokrzywdzonych

Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce informuje, że klienci, którzy podejrzewają, że zostali oszukani przez Finroyal trade mark of FRL Capital Limited, przedsiębiorcę z siedzibą w Wielkiej Brytanii, powinni zgłosić pisemne zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa do VI Wydziału ds. Przestępczości Gospodarczej Prokuratury Okręgowej w Warszawie.

Read more »

Better protection of tourists is getting closer

EP Internal Market Committee (IMCO) adopted a proposal for a new directive on tourist trips. Until now as the basis for the protection of tourists in the EU was directive used from 1990, which does not include, i.a., sales of services via the Internet.

Read more »

The European Parliament bans roaming fees

The European Parliament amended the text to ban “roaming” charges (extra fees for using a mobile phone to call, send text messages or access the internet in another EU country) anywhere in the EU as of 15 December 2015. If roaming services are abused, however, capped charges could exceptionally be imposed, MEPs say.

Read more »

Bad technology of production

A consumer has bought form the German online shop sandals. Although during the winter she kept them in the right way, under appropriate conditions, the shoes got destroyed. Leather straps around the shoe came off. The consumer consulted this defect with a shoemaker who indicated that the repair is basically impossible, and above all very expensive due to the fact that the defect is the result of poor technology of production.

Read more »
Skip to content