List of all articles

Przykazania Pielgrzyma – Poradnik

Na zbliżające się uroczystości kanonizacji Jana Pawła II i Jana XXIII, Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce (ECK Polska) wraz z centrum włoskim (ECK Włochy) przygotowało zestawienie praktycznych wskazówek dla polskich pielgrzymów mających zamiar przybyć do Rzymu.

Read more »

Nie ma samochodu, nie ma pieniędzy…

Konsument z Norwegii zaplanował zakup auta za granicą, a dokładnie w Polsce. Za pomocą polskiego pośrednika znalazł wymarzony pojazd u polskiego dealera. Umowa została podpisana, a konsument wpłacił ponad 2 tysiące euro tytułem zaliczki. Mijał czas, a samochód wciąż nie był dostarczony do Norwegii.

Read more »

Obsługa informatyczna ECK Polska

Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce działające od 2005 roku przy Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów, planuje zlecenie obsługi informatycznej grantu Agencji Wykonawczej ds. Zdrowia, Konsumentów i Żywności przy Komisji Europejskiej na rok 2015.

Read more »

Jak powinna być podawana cena za bilet lotniczy?

Zgodnie z wyrokiem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, w ramach elektronicznego systemu rezerwacji na stronie internetowej linii lotniczej ostateczna cena, jaką należy zapłacić, powinna być podawana przy każdym wskazaniu cen za przewozy lotnicze, w tym już przy pierwszej informacji o nich.

Read more »

Bez szans na naprawę

Do ECK Polska zgłosiła się konsumentka, która dla syna zakupiła w e-sklepie niemieckiego sprzedawcy profesjonalne obuwie sportowe do gry w piłkę nożną. Chłopiec grał w obuwiu niespełna 2 miesiące, gdy odkrył pęknięcia materiału, z którego wykonane były korki. Buty kosztowały ponad 500 złotych, więc był to stosunkowo duży wydatek.

Read more »

KE zmienia praktyki firm wypożyczających samochody

Pięć największych wypożyczalni samochodów zgodziło się na zmianę praktyk dotyczących obsługi klientów. Konsumenci otrzymają czytelniejsze warunki umów, zasad tankowania, bardziej sprawiedliwe procedury w przypadku uszkodzeń samochodu oraz jaśniejsze cenniki. Impulsem do podjęcia działań Komisji Europejskiej był znaczący wzrost ilości skarg odnotowanych przez Europejskie Centra Konsumenckie (ECC-Net) w ciągu ostatnich dwóch lat.

Read more »

Wykład otwarty w październiku

Europejskie Centrum Konsumenckie zaprasza na wykład prowadzony przez ECK w Europe Direct Warszawa pt.: „Abonament a jego automatyczne przedłużenie – rzecz o wybranych nieuczciwych praktykach rynkowych w obszarze e-commerce”. Spotkanie odbędzie się 22 października (czwartek) o godz. 16.00.

Read more »

Brand suitcase

A Polish consumer owned brand, expensive suitcase. Before her flight to London, she decided to secure it against damage, for this purpose she went to a special foiling point at Chopin Airport. It was is an Italian company. Its employee while wrapping accidentally cut the suitcase with knife.

Read more »

Kiedy przewoźnik ustala własne prawo…

Jeżeli w trakcie prowadzonej sprawy, ECK napotyka na zbiorowe transgraniczne naruszenie interesów konsumentów zgłasza je do sieci CPC-Net (sieć współpracy organów ochrony konsumentów państw członkowskich UE). Tak też było w przypadku konsumentki, która podróżowała węgierskimi liniami lotniczymi.

Read more »

Sailing trip without luggage

A passenger from Poland was flying with the Italian airlines and her luggage has been delayed. The carrier informed her that it will be delivered the next day. The consumer has already rented a sailboat. After receiving the information that her luggage will arrive so soon she decided to wait for it at the port. For parking the sailboat paid an additional 158 euros.

Read more »

Adventure in amusement park

The consumer went with his wife and children to the amusement park in Germany. While purchasing tickets had to keep an eye on his little children, so his attention was weakened. After leaving the cash register, he noticed that the cashier gave him 50 euros not enough rest.

Read more »
Skip to content